En son yayınımızın üzerinden oldukça çok zaman geçmiş, yazılarımızın üzeri toz tutmuş, örümcek ağları kol geziyor.
Paylaşım zamanı sanırım...
Fotoğrafçı : Yusuf Yücel
Mankenler:
Hamza Yücel
Ahmet Koçak
Davut Yücel
2 Mart 2016 Çarşamba
Epeyce Zaman Geçmiş
24 Ağustos 2015 Pazartesi
Yusuf ve Kardeşleri
Uzun bir ayrılık aşamasından sonra fırsat bulur bulmaz yazmak istedim. Bu uzun ayrılık aşamasında pek çok olay ve pek çok serüven yaşandı. Tabi onları yazmıcam. Bir kaç fotoğraf eşliğinde çocukların büyürken geçirdikleri aşamalar ve gönle düşen katrelerden seçmeler olcak sadece...
Yusuf artık büyüdü ve tüm yetenekleri gibi espri ve alışılmadık şeyler yapma beceriside gelişti. Uzaktan kaleme dur der gibi bir fotoğraf. Ayarlanmış değil tamamen doğaçlama dedikleri olay bu...
Davut abisi Hamza bilgisayarda oyun oynarken kendinden geçmiş şekilde uyuyor. Bilgisayarda o oyunlardan çıkan tarifsiz rahatsız edici gürültü ve müzik eşliğinde mışıl mışıl uyuyup rüyalar aleminde geziyor...
Anneyle birlikte güzel bir uçurtma macerası sonrası anı fotoğrafı...
Abi Yusuf ile kardeş Hamza'nın klasik asi iki kişi pozu ama sanırım pek olmamış... Olduğu kadar artık...
Hamza ve onun en büyük eğlencelerinden birisi ile oyun parkları... Güneşli bir gün ve eğlenceli geçen zamanlardan kalan bir kesit...
Bu fotoğraf ise Artzooka programından esinlenerek yapılan çevreden toplanan yaprakların gelişi güzel yapıştırılması sonucu hayal gücü ile elde edilen resimler. Yusuf ayrı, Hamza ayrı ve Davut ayrı yaptı. Hayal güçleri mükemmel her çocuk gibi...
Davuttan hoşçakal pozu diyelim...
Hayırla kalın...
22 Şubat 2015 Pazar
YUSUF, HAMZA VE DAVUT İLE KREO OYUNU
Şubat Tatilinde Yusuf'un çok istediği Transformers Filminde Otobotların lideri olan Optimus Prime'nin 542 Parça Kreo Logo oyuncağını harçlıklarının tamamlanması sonucunda almıştık. O günden bu güne kadar bıkmadan ve hevesleri kaçmadan oynamaya devam ediyorlar.
Yeri geliyor kavga ediyorlar, yeri geliyor parçaları paylaşamıyorlar, yeri geliyor parçalar için 3 ncü dünya savaşı ve kaos ortaya çıkıyor ama ilgi ve alaka aynen devam. Yeni yeni figürler yani hayal güçlerinin kuvvetine ve el becerilerine göre değişik figürler yapıyorlar.
İstikballeri parlak, imanları katıksız, amelleri salih olsun inş.
15 Kasım 2014 Cumartesi
YUSUF VE KARDEŞLERİ :) VE KUZENİ AHMET
Uzun zamanda bu yana Yusuf ve kardeşlerinin resimlerini eklememiştik.
Yusuf için abi olmak oldukça güç
Hamza yeni bilgiler ve neşeli farklı bir çocuk
Davut abilerine tabir caizse kök söktürüyor
Ahmet birinci sınıfın sıkıntısını ve güçlüğünü yaşıyor
27 Temmuz 2014 Pazar
HAYIRLI BAYRAMLAR
Gazzenin acısı, Suriyenin Feryadı, Irakın Sancısı ve dünyanın dört bir yanında akan mazlum kanlarının gölgesinde geçecek olan Bayramımız Kutlu Olsun...
Mazlumların Kurtuluşuna ve bizlerin imanlarımızın artışına vesile olması dileği ile...
Hayırlı Bayramlar
22 Nisan 2014 Salı
5 Aralık 2013 Perşembe
Yusufca,Hamzaca,Davutca :)
3. sınıfa giden oğlumuz çok bilmiş,her şeye bi sözü oluyor :)
Bundan bir hafta önce akşam sofrasını kurdum.Yusuf yemek yer ama yemekle arası olmayan bi çocuk mecburiyetten yiyor.ayrıca seçme hakkı sunmuyoruz çünkü bahaneler ve mızmızlıklardan başımızı alamadık.hemde alışsın diye ne pişerse az da olsa yemeniz gerekiyor kuralı koyduk evde.Her sofrada ki gibi soruyor:
-Anne yemekte ne var?
-Çorba,pilav ve türlü yavrum(tepkiyi biliyorum türlüyü en son söylüyorum)
-Ya anne ben türlüyü sevmiyorum ki :(
-Biliyorum oğlum ama yersin,yersin türlüyü....
Bi an duraksıyor acaba neler döktürecek bekliyorum...
-Anne ya sende bu gün türlü türlü yemekler yapmışsın :)
Vay oğlum bu konuda espiri bile yaparmış :)
-Anne üstümü çabuk giyersem abim yavaş giyersem sen götür beni okula.
-Tamam oğlum sen giyinde bakarız.
Giyiniyor çabucak.
-peki ne olacak şimdi kim götürsün seni?
-Tabiki de abim biz gizli ajanlar olduk.
-Amam ajanlar hava çok soğuk yolda oyalanmayın göreviniz okula hızlı gitmek olsun,tamam mı?
-Anne zaten gizli ajan görevimiz okula çabuk gitmek ti?
eski komşumuza ev görmeye gittik eve döndüğümüzde arabayı park ettim.ama hmza beğenmedi.
-Anne biraz daha arkaya gelmeliydin.
-Oğlum arkada duvar varya korkuyorum park ederken o yüzden çok yaklaşmadım oraya.
-O zaman davut ve sen inde anne ben park ediyim arabamızı.
-Ama oğlum sen araba kullanabiliyormusun(erkek uşağı ya doğuştan şöförler sana hemen ders vermeye çalışıyorlar)ehliyetin var mı ki senin?
-Nasıl yani.... o da ne....
Ehliyetimi gösteriyorum bak böyle senin resmin olan bi kart araba sürmeyi öğrenenlere veriyolar....
he he koca bi sesssizlik,bi hayal kırıklığı hamzada :)
Evimizin en miniği davutcuk...Bu ara hastalık öncesi evreleri ortaya çıkmaya başladı,umarım bronşiti azmaz yine...Emzik emen bebkleri çok severim ama bir davut emdi düzgünce,hatta davut işi abartıp 2-3 emzik geziyor.o uynamadan saklıyorum artık emzikleri :)
Oda dil gelişimi konusunda abisinin izinden gidiyor diyorum.Hatta bizde çocuk sayısı arttıkça çocuklar daha iyi konuşmak yerine az konuşmaya başlıyorlar.Kendisine gereklileri söylüyor.Söyleyebildiği kelimeler.Gerçi şöyle bakınca abisinin 2 yaştaki kelimelri ile kıyaslandığında davut daha çok kelimeye sahip....
Meyeba(merhaba)en güzel kurdugu kelime hatta
Anne ve Baba(genel olarak babasına da anne diyor)
Abi,hamma(hamza)meyyem,haleee
Vee(ver) at(aç) duu(dur) gee(gel) diidd(git) diddattt(imdat) akke(asker) annanne babanne
Bindin(bindim) bende mammaaa(yemek) adi(hadi) bebe(bebek) bebe(pepe) vayyyy(şaşırdığında)
Aba(abla) agaba(araba) hayıy(hayır) nen nen(uymak) ne vemem(vermem) Menim(benim) neyde
Aminnn dön bis(pis) bitti(çizgi film bitince özellikle) baaa(bak) oda(orada) gaga(kaka) ciş(çiş)
Bibi(pipi) buda(burada) böbüü(göbek) aka(arka) diddi(gitti) ganga(kanka anıl kuzeni oluyor)
ole(oley) gooo(gol) bop(top)
Bu arada hayvanlar olan bir kitap var bakıyoruz.orda at var,at sesi çıkarıyor ama at demiyor.kitabı kaldırıyorum.plastik hayvanlardan atı veriyorum eline davut bak bu at,at de bakalım....bakıyor dokunuyor.at o de oğlum diyorum kolunu kaldırp fırlatıyor oyuncağı....
İşte böyle ve bu kadar sevgilerimle Rabbime emanet olasınız.......
20 Kasım 2013 Çarşamba
Hamzaca Dİl Gelişimi -4
Haftalardır eklenmeyi bekleyen Hamzanın arşivlik dil gelişimi ve çalışmaları :)Bundan tam 1 yıl önce zaman ne de çabuk geçiyor,yoğun bi tempo ile dil çalışmalarına devam ettik sonucunu da aldık Allaha şükürler olsun.
Kasım ayında rehberlik araştırmadan dil terepisti raporumuz ve kaynaştırma raporumuz çıktı,yani hamzanın haftada 2 kez dil terapisti ile çalışmalar yapması ve kreşe gitmesi gerekiyordu.Ama Çorumda dil terapisti olmadığı için haftada 2 kez Ankaraya gitmemiz gerekiyordu.Biz zaten tedaviye başladığımızda faydası olacaktır raporunuz çıkana kadar kreşe başlayacak süzü üzerine kreşe başlamıştık vede çocuk gelişim uzmanı ile çalışmalar yapmaya başlamıştık.
Raporumuz çıktıktan sonra çocuk psikiyatrı izinde olduğu için onun dönmesini bekledik ve çalışmalara yine devam ettik.
Çocuk gelişim uzmanımız hamza çok iyi bi gelişme gösteriyor doktor hanım bi görsün sonrasında gerekli görürse Ankaraya gitmeye başlarsınız dedi,Bizde bekledik.Doktor döndükten sonra sabah 6 da gidip sıramızı aldık.Ve doktor hanım ''Hamza 2,5 ay gibi kısa bir sürede çok büyük bir gelişme göstermiş.Bence Ankaraya dil terapistine gitmeye gerek yok.Bu şekilde derya hanımla çalışmalara devam edeceksiniz ve Kreşede gidecek dedi...
Biz bu duruma hem hamzanın gelişiminden dolayı hemde Ankaraya gitme ayrıca kreş olayı maddi olarak bizi çok aşacaktı o yüzden mutlu olduk.
Artık kelimeler değil Cümleler kuruyoruz arada mimiklerde eşlik ediyor ama çok güzel,Şükürler olsun....
19 Kasım 2012
-Banada mantı bıyakın yaaa.Bende mantı sev(seviyorum)Babaaa yeme,bak biz hiç ye(yemiyoruz)Bizi de bekye(Hızlı yeme bekle).
-Babam şude(sude)Bana vuydu,bende ayadım(ağladım)Oyda heykes(herkes)var babam.benim okunda heykes vay,onlay benim akadaş(arkadaşım)
21 Kasım 2012
-Anne ben hemen öyendim(öğrendim),Şimdi senden öyendim,Bak böyye giy(giydim)(çorap giymeyi öğrendim)
27 Kasım 2012
-Annemm ben şizi çok özyedim(özledim)Siz evde yok(yoktunuz)Ben üzül(üzüldüm)Dabudu(davudu),seni çok özyedim,babamı da özyedim(Davut ishal ve kusmanadan hastalanıp hastenede kaldığımız zaman)
-Annem abim yok Babannem git(gitti)(kısa bi süre bekleyip gülüyo)Yok yok ben sana şaka yap(yaptım)abim bizim ev(evde)babannem git(kafasını sallıyor gitmedi)
28 Kasım 2012
-Anne benim muştafa amcam vay(anlamıyorum kimden bahsediyor)
-Nerde annem?
-Buyda.
-Burda nerde oğlum?
-Buyda annecim,
-Tamam da oğlum burda nerde anlamadım?
-Bicim evde,buyda,çoyumda(çorumda)
-Tamamm hatırladım,dayının arkadaşı vardı,bize gelmişlerdi,onu mu söylüyorsun?
-Evet onu söyyedim ben,o benim amcam mustafa,dayımın akadaşı(arkadaşı)
12 Aralık 2012
Annecim - Babacım - Abicim - Hayacım(hala) -
-Öyetmenim aycu(arzu)
-Ben Hamca Yücel,Ben büyüdüm abi oldum,dabudun abici oydum.
28 Aralık 2012
Kütüphanedeyiz(orda çalışan personel)Hamza hiç tanımıyor ve daha önce hiç konuşmamıştı....
-Annecim o amca benim amcam,onun adı ne?
-Bilmiyorum oğlum,gidip kendisine sorsana(koşup adamın yanına gidiyor)
-Amca senin adın ne?
-Yaşar ya senin adın ne?
-Benim adım hamca yücel
Koşup yanıma geri geliyor.
-Anne Bicim okunda(okulda)yaşay bayan(baran)vay,amcamın adı da yaşaymış,o benim amcam,ben onu çok sevdim.
Sonra koşup adamın yanına gidiyor.
-Amcaa bicim okunda da Yaşay bayan vay...
29 Aralık 2012
-Acaba geldimi o?Babacım geldi mi?Kimse geldi mi?(Evde tıkırtı duyduğunda kapı mı vuruldu)
-Babacım bunun tadı bay(bal)gibiymiş(şeker yiyor)
-Ben uçacaktım yav,denedim denedim düştüm yav(salonun perdesinden tutunup koşuyor,perde geri çekincede düşüyor,uçmaya çalışıyormuş)
-Ben yayış(yarış)ayaba yapcaktım,önce babamın yayış ayaba yapcaktım(resim yapıyor)
5 Ocak 2013
-Annecim bana kayagöz ay(al)
-Hamza hadi annecim çalışmamızı yapalım(dil çalışması)
-Hayıy yapmayalım
-Ama oğlum bu gün çalışmamızı yapmadık,çalışmamız gerekiyor.
-Hayıy anne çalışmayalım
-Oley bu çalışma çok güzel,hadi çalışalım
-Çalışmayalım...
bekliyorum hala istemiyor tekrar deniyorum gaza getirmeye çalışıyorum
-Hadi bakalım hazırmısın
-.............
-Hadi oğlum başlıyoruz artık
-Hayıy hayıy ben hazıy değilim daha..
(Yinede hazır olmadı istemedi çalışmak,Bende kayısıyı çok sever yavrum kayısıdan küçük küpler hazırladım.
-hamza bak burda ne var çalışma yaparken yiyelim mi?
-Oleyyy....
12 Mart 2013
Kapene(kanepe) - Sıfın(sınıf) - Fısır(sıfır) - Porkatal(portakal)
-Anne ben çok öksüydüm(öksürdüm)
16 Nisan 2013
Sofrada bi o kadar aksi yemeğini yemiyor,Herkes yemeğini yedi kalktı bende kalan biber dolmasını tabağa alıp
lokma lokma hazırlıyorum(hamza kolay yesin diye)
Hiç te memnun olmayan bir tavırla
-Anne yaaa biberi bitirmede bende yiyim,bak bana kalmadı :)
-Oğlum bende sen kolay ye diye sana hazırlamıştım.
Bir sevinçle oturup bitiriyor yemeğini
17 Nisan 2013
Bi çığlık
-Yaaa oyunu mu bozmasınlar(yusuf ve davuttan bahsediyor)
-Oğlum bak bir sürü lego var hepinize yeter paylaşın güzelce oynayın hadi
-zaten oyunumu bozuyoylay,bozmasınlayda yahatça oynayım bende....
6 Haziran 2013
Hıkkıdık(hıçkırık) - Bıcık(cıvık)
-Cık cık cık anlatıyom anlatıyom anlamıyonuz.
Hamzacık Çocuk gelişim uzmanı eşliğinde Mart 2013'e kadar devam etti ve çalışmalarımızı bitirdik.Çok şükür yorucu ama karşılığı güzel olan bi tempo idi.Şu an nasıl mı :) çok geveze susturmak mümkün değil.Eşime hamza artık sus diyeceğimiz hiç aklıma gelmez di diyorum.
Bu sene de mahallemizin ana sınıfına gidiyor .Hatta bu sabah geçen bi konuşmamızı da sizinle paylaşayım....
-Hamza hadi annecim bak öğretmenin geç kalmayın dedi acele etde kıyafetini giy
-
Anne hızlıca giyinmemi istiyorsan sen bana yardım etmelisin :)
İşte böyle hazır cevap olduk :)
Bu günlük te bu kadar dostlar sevgilerimle :)
4 Ekim 2013 Cuma
ÇORUM BLOG VE SİTE YAZARLARI BULUŞMASI :)
Merhaba arkadaşlar çoruma taşındıktan sonra birkaç kez çorumlu site ve blog sahiplerini aramış ama bulamamıştım.sonrada yine kendi halinde bir ben olarak hayatıma devam ettim, ta ki geçen hafta ab-ı hayat arkadaşımızdan mesaj alana kadar.tabi çok heyecanlandım ve de mutlu oldum :)
Arkadaşımızın yoğun çabaları sayesinde bu gün buluşmayı başardık :)
Neredemi buluştuk? Ben 1 yıldır çorumda olmam nedeni ile bilmediğim bir isim ve yerdi doğrusu Gülbeşeker güzel ve leziz pasta kurabiyeler ve kahvaltı menüsü ile bu gün biz blogçulara hizmet etti bizde memnun olduk.Her şey çok güzeldi ellerinize sağlık türkan hanım :) tekrar teşekkürler....
Sponsor firmalarımızada ayrıca çok teşekkür ediyoruz göndermiş oldukları o güzel hediyeler için.
Hatap Değirmenleri , Keramika , Doğadan Çay , Es Tuz ' a çok teşekkür ediyorum.Bu güzel günde bizleri yalnız bırakmadılar :) Bol hediyeli bir gün oldu :)
Blog Kardeşliğini Kahvaltı ile bütünleştirdik.Sohbet ve ortam güzeldi İnşaAllah devamı gelir.Ben çocuklardan mıdır yoksa biraz evciyim galiba, pek biyerlere çıkmıyorum(galiba ikisi bi arada)
Bu arada arkadaşlarımın adreslerini de paylaşmak istiyorum.
www.arzuyagore.com
http://
http://
http://
http://
sonra arkadaşlarla vedalaşıp arabamız tamirde olduğu için koştum otobüse(arabanın kıymetini bir kez daha anladım)davut ben hediyelerle dolu bebek arabası :)
Hamzacıkın okul çıkış saatine okula yetiştim.mahallemizde yağmur sonrası su ve çamur birikintileri var oralara daldık çıktık.rap rap ta rap rap şap şap eğlence süperdi onlar çamurdan çocuklar oldular bende kamera ve fotoğraf çekip güldüm :) Ha bu arada 2 komşumda garipsedi bu durumu. her yerleri çamur oluyor,ıslanıyor üşüyecekler,hasta olurlar..... bende bak ne kadar eğleniyorlar,az daha oynasınlar birazdan kaçarız eve dedim.15 dk kadar oynadılar ama süperdi.....
Hamza hem çok seviyor hemde sanki ayakları ve kıyafeti kötü olacak endişesi taşıyor ''bırak oğlum olsun değişiriz birazdan oyna dedim saldı kendini çamur deryasına el, yüz, bacaklar, kıyafetler herşey çamur :)
Oleyyy Süper süper kahraman çamur çocuk hamza...Bu aralar bi süper hamza olduma taktı kapşonunu geçirip süper uçuşlara geçiyor :)
Davut abisi ne yaparsa aynısını yapıyor rap rap peşinden ayrılmıyor.kocaman bi su birikintisine elini vurunca zavallıcık yüzü çamurlanıyor,ama pek hoşnut değil hemde şaşkınca nasıl bi tepki verecek bilemedi :) Bu da ne böyleder gibi sanki :))... Onada motivasyon bak abi napıyor git hadi sende yap :)
Koşup eğlenceye devam ediyor :)
Eğlenceye devam...Sizcede değmezmi bu güzellik için çamurlu kıyafetler, eller :) Kısada olsa mutluyuz böyle :) Davudum sonrasında kedi kovalıyor.O minik eller yakalamaya çalışıyor gel diyor ama yok kedicik kaçıyor.Sonrasında feryat fiğan ağlayarak eve koşuyoruz.Bütün kıyafetler makinaya tabi....Temizlenip paklanıp yatırıyorum yavrularımı.Onlar dinlenirken bende hediyelerimi açıyorum,fotoğraflıyorum......
Hediyelerin hepside çok güzel es tuzun çeşitliliği Denemeye değer doğrusu....
Daha önce hatap un kullanmamıştım hiç bakalım şöyle güzel bi kek denemesi yapıp paylaşacağım en kısa zamanda...
Çay sevmeyen vede içmeyen biri olarak Doğadanın çaylarını kullanıyorduk zaten ben bitki çaylarını eşim normal çaylarını beğenerek kullanıyor, kullanmaya devam:)
Hele keramika'nın Kırmızı çerezliğine bayıldım
Güzel bi gün daha akşam oldu Ben hazırlayıp ancak paylaşabildim....Kocaman sevgilerimi yolluyorum hepinize....Mutluluklar,sağlık,huzur sizinle olsun :)
2 Ekim 2013 Çarşamba
Hamzaca Dil Gelişimi-3
Biraz ara uzun oldu,Şöyle mazeretlerimi sıralayayım da....Ramazan öncesi Annemde kaldık...Ramazan ayını evde doğru dürüst kalamadık.Bayram tatili bayram sonrası annemde kaldık uzun süre annemin sağlık problemleri dolayısı ile.Sonrasında okul açıldı,Okula git gel, hamza bu sene mahallemizde Kocatepe anaokuluna başladı,Yusufum ise yine kocatepe ilkokulu 3. sınıfa devam ediyor....Davut evde tabiki,abilerinin biri sabah gidiyor diğeri öğlen şanslı ama henüz davutla oyun oynamıyorlar,davut bozuyor diye paylaşmıyorlar,alışacaklar artık.Kavga etmeye zamanları olmuyor özlüyorlar birbirlerini :))her şey güzel gidiyor hayırlısı ile....
Bu blog işi güzel ama ihmale gelmiyor tabiki...Ara ara konular eklesekte böyle muhabbet havasında daha güzel oluyor,bence tabii...... ya sizce :))
Hamzaca Dil Gelişimi maceramız....
Çoruma taşındıktan sonra özel birkaç merkezle görüştük,hamzanın durumu hakkında önce çocuk psikiyatrisi sonrada rehberlik araştırma ile görüşmemiz gerekiyormuş.tabii bu bölüme sıra almak ne mümkün,arıyoruz sıra yok,arıyoruz sıra bitti.en son çocukları kapıp saat 5 te gittim bir sabah, şükür 6. sırayı alabildim.O gün yapılan testler,muayeneler,araştırmalar hamzanın zeka duyma ve görme olarak hiç bir problemi olmadığı anlaşıldı(biz biliyordukta doktorlar tarafından onaylandı)Ama dil gelişiminnin yaşıtlarına göre geri olduğu, dildeki problemine ise artikülasyon teşhisi koyuldu.çocuk gelişimi uzmanı ile çalışmalara başlanacak denildi.Heyetten rapor aldık. Rehberlik araştırma merkezi ile görüştük(özel merkezlerde eğitim alabilsin diye)Rehberlik araştırma dan çıkacak rapora görede dil terapisti ve özel merkezle ile çalışmalara başlanacaktı.Bu arada kreşe yazdırdık.Doktor'' ÇALIŞMALARINDA FAYDASI OLACAK AMA KREŞEDE GİTMESİ GEREKİYOR.YAŞITLARINDAN HER GÜN YENİ BİR ŞEYLER ÖĞRENECEK''dedi(aslında hırçın ve mızmzılıkğından dolayı uyum sağlayamazsa diye ben istemiyordum)Allah'a şükür çok büyük problemler olmadı.
25 Eylül 2012
Evet - Hayıy -İndim - Bindim - Sevdim - Yaptım - Yedim - İçtim - Bitiydim - Doydum - Kayktım - Yaptım - Uçak - Seyçe(serçe) - Babam Sadık
4 Ekim 2012
Babam - Abim - Annem - Dedem - Ahmet(kuzen) - Hayam(halam) - İyem - Şatı Yenge - Anıy Abi - Çayı Abi(Çağrı)
Rehberlik araştırma raporumuz henüz çıkmadı(zaten bir kaç ay sürebilirmiş)eylülün son haftası çocuk gelişim uzmanı ile çalışmalara başladık.Her hafta gidiyoruz eve ödev alıyoruz ordada uzmanımız derya hanım ile diyoloğ ve çalışma tekrarı yapılıyor.derya hanımı çok seviyor hevesli gidiyor.her güzel geçen çalışmadan sonra pamuk şeker ödülümüz var(çok sever ).
10 Ekim 2012
-Anne bana mama vey.
-Bana yokum şekey ay(pamuk şeker al)
-Buynum aktı.Annem davut düştü bak.
-Annem ben okunda yemek yedim.
12 Ekim 2012
-haye abya(hale abla)
-Meyyem abya(meryem)
-Annemmm canım annem,canımm annemm(şarkı söylüyor)
Babam bizim ayaba yok,annem bizim ayaba vuy,çayp(kaza yaptı)
-Anne oknda anıy (anıl) vay,anıy bana vuy (vurdu),koyum sık(kolumu sıktı),çok sık,koyum acıdı,ben çok ayadım(ağladım)
16 Ekim 2012
-Ben okunda et yedim,inek eti yedim.İnek eti ben çok sev(seviyorum)
-Benim okunda akadaşyayım(arkadaşlarım) var.
-Ben aytık okun sev(başını sallıyor sevmiyormuş),Ayzu(arzu)öyetmeni sev(sevmiyorum)
19 Ekim 2012
Bu benim (biberon)eski ev(evde) süt iç(içtim).Şimdi dabut süt iç(içiyor).Aytık ben abi oy(oldum),Ben baydaktan süt iç(içiyorum).
22 Ekim 2012
-Gücel Annem(güzel)
-Aytık ben acık(acıktım) yemek vay(var mı?)Siz acık(acıktınız mı?)
-Bizim ev çok ucak(uzak) dostum(oyunda)
-Ben payça payça oy(oldum- oyunda)
13 Kasım 2012
-Meyve suyum ucakta annem(sofrada)
-Bana kasısı vey(kayısı ver)
-Oyum git bak(oğlum bak git)
16 Kasım 2012
-Anne batum bugya(buğra)benim akadaş,ben onu çok sev(seviyorum)Onlar bize gel(gelsinler)Bizde onlaya git(gidelim)
-Babammm beni duy,Ben sana söyyedim(sana dedim)
Söyleyebildiği her kelime ile hamzanın kendine güveni daha da artıyor.El kol ve mimikler dahada azaldı çok şükür....
Şimdilik bu kadar en kısa zamanda devam :)) sevgilerimle
26 Temmuz 2013 Cuma
Hamza'nın Dil Gelişimi Macerası 2
Merhaba arkadaşlar maceraya kaldığımız yerden devam :)
13 Haziran 2012
Bacak - Odam - benim - Buş(buz) - Ayyan(ayran) - Babay(bay bay) - Tum(kum) - Süttaa(sütlaç) - Fiş - Çay
Aayıpp(ayıp)Uğ uğ(yumurta) - Su - Süt
-Kağ top oğna(kar topu oynamak istiyormuş :) kışın çok keyif almıştı ancak dile getirebildi yavrum)
14 Haziran 2012
- Anne çiş vay.
-Anne su vey.
-Anne süt vey.
-Anne bak oncak(oyuncak).
-Annemm oncak al.
-Annem kakam vay.
-Baba toto uğ uğ ay(toto yumurta al)
20 Haziran 2012
Eğşi(ekşi) - cıp cıp(zıp zıp) - Banno(banyo)
-Anne cıp cıp top ay.
-Eğşi ot vey.
11 Temmuz 2012
Bocuk(böcek) - Bış bış(yıkamak) - Eyşe(ayşe)
21 Temmuz 2012
Öydek - Ayı(arı) - Aş(acımak) - Bacamm(bacağım) - Ayamm(ayağım) - Çiğt(meyve çekirdeği)
28 Temmuz 2012
Şekey(şeker) - Böyek(börek) - Böcek - Deyşe(teyze) -Deyş(ders) - Yoğut (yoğurt)
-Bana şekey vey.
-Böcek göydüm.
-Annem ben eykek çocuk.
22 Temmuz 2013 Pazartesi
Hamzanın Dil Gelişimi Macerası :) HAMZACA
En son hamza ile ilgili paylaşımımda doktora götürdüğümüzü,Kendini ifade etmesi yeterli,çok ısrar etmeyin demişti,Kulak burun boğaz uzmanı ise dil altı gergisi var onu açmalıyız ama yinede konuşmayabilir demişti....Her ne kadar eskiye göre kelime sayımız artsada hala sıkıntılıydık.
1.Yaşta söyleyebildikleri:
Baba,Dede,Mama(2009)
2.Yaşta söyleyebildikleri:
Baba,Dede,Mama,Ve(ver),De(gel),Dit(git) (2010)
3.Yaşta söyleyebildikleri(2011 kasım)
Anne,Baba,
Dede,Mama
Meme,Popo,
Dey(gel),Av(al)
Duuu(dur),Ey(el)
Bum bum(araba)
Hüp(su ve süt)
Biii(abi ve abla)
Piii(pil)Bibi(pipi)
Mum(muz ve mum anlamında)
Pağk(park),Pağa(para)
Deh deh(at)
moooo(i,nek)
Me me(Koyun)
HAv hav(köpek)
minav(kedi)
gek gak(kuş)
Bebe(bebek)
Beee( ebe,aneanne,babaanne)
Eyde(nerede)
oğda(orada)
Booo(yok)
Dadı(dayı)
Abisi ile iletişim ve oyunlarda sıkıntı yaşıyorduk,komşu çocukları ile iletişim kurup kendini ifade edemiyordu.ve sürekli mızmız sürekli bi ağlama hali komşulara bile gitmek istemiyordum artık.Davut doğduktan sonra yine ilgilenmeye devam ettik...Birebir ilgi zamanını arttırdık,şarkılar,oyunlar ama o yinede mimik,el-kol hareketleri ile anlatmaya devam ediyordu.Kelimeleri telaffuz etmeye çabalamıyor bile...Sonra ortaköyde ana sınıfı öğretmeni ile sohbet etme imkanım oldu.Hocahanım ısrar etmeyin,ısrar dahada kötüye sürükler(ters etki) dedi....Sonrasında biz ısrarı bıraktık normal yaşantımıza devam ettik.
Israrı bırakalı 1 ay oldu, Bahar mevsimi Davut 4 aylık güneşi görüp attık kendimizi dışarı .yusuf önde hamza arkada kovalama en arkada biz (bebek arabası,ben ve davut)Hamza koşturmadan yorulmuş yanımda yürümeye karar vermiş.Birlikte yürümeye devam ediyoruz.davut'tan agular çıkıyor seviyor dışarda gezmeyi.Eğilip bakıyoruz gülüyor heyecanlanıyor davut,bende gülüp bıdık bebek sen sevdin mi gezmeyi diyorum.
Hamza(bir tebessüm bir kendinden emin eda ile):Bıııdıkkkk Bebekkkk diyor.Bende bir sevinç aylardır ilk yeni kelimemiz.Durup durup bıııdıkkk bebekkk diye telaffuza devam ediyor hamza.Bizde ısrar yok evet annem bıdık bebek diyorum.Sonrasında 3 gün bebekkkkk,bebekkkk geziyor evde söyleyebildiği için seviniyor,hevesleniyor,Daha sonrasında 3 gün düdükkkk kelimesi dilinde(k harfleri bastıra bastıra çıkıyor) Sonrasında bizim kullandığımız kelimelerde kolayına geleni söyleyebildiğince söylemeye çalışıyor.ben annem bak böyle söylersen daha iyi olur diyorum,bazıları oluyor çoğu kelime yarım yamalak çıkıyor.Bu bile bizim için çok büyük bir gelişme memnunuz.....
14 Mart 2012
Bıdıkkkk bebekkkk - Dudukkkkk(düdük) - Doh doh(Davut) -Kağ(kar) -Op(top) -Com com(canım canım)
Bu arada kelime hazinemiz artıyor özellikle tek heceli kelimeler bir hayli artışta :) söylediği hel yeni harf her kelime not alınıyor bu arada sevinçle...
26Nisan 2012
Bak - Yak - Yok - Tok - Tak - Çok - Çak - tek - Kak(kalk) - pop(top) - İn - Bin - Dön - Çiş
Bok(yok) - Bez - Cam - Yan(lambaya) - Ben - Çık - Saç - İp - Cop(çöp) - Kes - Evvv(ev)
Ay(al) - Vey(ver) - Çayş(çay) - Cöcü(öcü) - Vay(var) - Dit(git) - Dedemm - Amca - Ağba(araba)
Hamzanın kurabildiği her kelimede kendine güveni gelmeye başladı.....
17 Mayıs 2012
Bağdak - Cocuk - Yookkk - Papatya - Papan(papağan) - Anaaa(şaşırdığında) - Abooo(şaşırdığında)
18 mayıs 2012
Ağaç - Ayda(arda) - Piy(pil) - Mum - Aş(az) - Fiy(fil) - Bay(bal) - Büyük - Dudak - Düdük
So(su) - Sot(süt) - Dön - Tut - Öyt(örtmek) - Çam - Çöp - Annemm - Babamm - Aaannanne - Babannem - Yuca(yusuf) - hamca(hamza) - Çişim - Yuca Dedem(yusuf dedem) - Deys(ders)
Kelimeler artışta ama cümle yok hala...El kol mimik ve kelimelerle kendini ifade ediyor şu an
4 Haziran 2012
Cıp cıp(banyo yapmak) - Ben - Aç - Hoğtum(horton Çizgi filmi) - Benne(bende) - Eykek
Fiy oncak(oyuncak fil) - Ayovv(alo) - Daş(taş) - Tut - Zoy(zor) - Şot(şort) - Bebişşş
Veee ilk cümlemiz : Ben eykek cocuk
Not:Bu konuyu bloga eklemem 2 günümü aldı.Zaman buldukça notları düzenleyip yazdım.Çok şükür bu gün tamamladım.Geri kalan maceramız en kısa zamanda sizlerle :)
18 Temmuz 2013 Perşembe
Merhaba :)
Yeniden ve İnşaAllah daimi olarak merhaba demek istiyorum.Hemen hemen 1-1,5 yıldır devamlı ekleme ve paylaşımlarla sizlerle olamadık.arasıra bi selam verip kaçtık ara sıra sadece resim ekledik.İnşaAllah bundan sonra yine faal olarak sizlerle birlikte olmak istiyoruz.Görüşmediğimiz zaman içerisin de bir sürü olaylar oldu,iyisi ile zorlukları ile hayat devam etti.Şimdi ne anlatsam neler paylaşsam bilemiyorum ama aklıma gedikçe yazabilirimde,hatta şunlarıda yazayım paylaşayım dediklerim şu an aklıma gelmiyor açıkcası.....
Ailemizin 5. üyesi Davut aramıza katılalı 20 ay olmuş bile sizlere kendisini fazla anlatma olanağımız olmadı.Resimleri paylaşalımda azda olsa anlatalım dedik.....Yukarıdaki resimler doğumundan 7-8 aylık dönemine kadar seçme resimleri :)
Kendisi Şirin mi şirin bir o kadarda asabi,bir o kadarda yaramaz....Sürekli bi arayış içerisin de şimdi ne yapsam nereleri talan etsem.Kıpır kıpır bi bak bi yerde bi bak başka bi yerde yaramazlıklarda kendisi,Tabi evde çok iyi bi gözlemci,izliyor bakıyor ve uyguluyor.Hal ve hareket olarak abilerinin kopyası....Hatta Kuzeni Anılın bebeklik fotoğrafı ile de aynısının tıpkısı,Ne kadarda benziyorlar dedirtiyor.
Biz bu kışı rabbim sağlık sıhhat versinde hastalıklarla geçirdik,Davut'un sonbaharda ishal ve kusma ile nükseden rahatsızlıgı, Rahatsızlığım nedeni ile 1 gün gecikmeli olarak çocuk kucağımızda serili doktora gittik,ve doktor neden geç kaldınız çocuk çok sıvı kaybı na uğramış hastaneye almak zorundayım dedi,mecburen yattık 6 gün hastanede kaldık,geçti rahatladık diye eve çıktık tabiii.Ama ertesi gün yine başladı ve geçmedi bi 6 günde acillere(Allah kimseyi aciller düşürmesin önemsemediler ve doktorumuz benimle irtibat kursunlar dediği halde kimse kılını bile kıpırdatmadı,ilaç yaz eve yolla) git gel evde atlatmaya çalıştık olmadı artık ne çocukta hal ne bünye kaldı,En son yine doktorumuzun poliklinik günü geldi de çok şükür...Hastaneye aldı yine(almasına razıyım çocuk elimde eridi bitti)7 gün daha kaldık atlattık ama davut'un bağışıklık sistemide bu 3 haftada çöktü.
Davut çöken bağışıklıkla bronşite yakalandıhemen hemen 6-7 aydır sık sık bronşit ilaçları kullandık....
Abisi hamza'nın da sık sık enfeksiyon olan bademcikleri,Bir hafta biri öbür hafta biri sırayla hastalandılar...Benim için Bir hayli yorucu bir dönem di çok şükür rabbime atlattık.Şu an davut hafif öksürük bol terli günler geçiriyor Elimizde sürekli ter bezleri sırtından biri çıkıp diğeri yerleşiyor..Hamza ise hala sık sık bademciklerinde rahatsızlanıp acillik oluyor(bademcil ameliyatı görünüyo gibi bize)Rabbim yavrularımıza bol şifa versin...
Görüşmediğimiz sürede yusuf 2. sınıfa geçti.Çoruma taşınmamız sebebi ile taşındığımız mahallede Kocatepe ilkokuluna nakil oldu.Zaten babanneye geldiğimizde aşina olduğu mahalle çocukları ile arkadaşlık kurup kaynaştı...Öğretmenimizden de çok memnunuz doğrusu....Yukarıdaki resimlerde Söküp bozmaya meraklı yusuf,babasının getirdiği hopörleri talan ediyor,inceliyor,tekrar geri takıyor.Okuldan ödevimiz olan El kuklası(çoraptan) Aslan ve kaplanımız :)En alttaki resimde Samsuna diş tedavisine gitmiştik,Bandırma gemisini gezdik ve yolda duvarlarda kabartma resimler vardı ben onu resimlemeye çalışırken de yusuf koştu ben atatürk olacam anne dedi :) kafasını denk getirmeye çalışıyorken yakaladım bende pozu,ama garibim boyu kısa geldi :)
Burdada yine Samsundan hoş bi görüntü ve yusuf sahilde... Bizde(Çorumda)
deniz ve sahil olmadığı için çok hoşumuza gitti,Birde hayvanat bahçesi varmış orayı gezmek nasip oldu.Diş tedavimiz bir hayli beklemeli geçtiği için 3-4 kez gittik sadece 1 gez inip te gezme olanağımız oldu.Hiç yoktan iyidir çok şükür Rabbime...
Yine okul ödevlerimizden konusu itfaiye idi...Yusuf ve itfaiyeci amcamız....
Ve yusufun okulunda 23 nisan...Güzel ve eğlenceli bir günde şiirler,oyunlar,yarışmalar Her ne kadar hamzamız bademcik olsada gün güzeldi... davut bile elinde bayrak meydanda keyifle koşturdu :)
Bizim üçü bi arada daltonlarımız :)
Hamza Soğan dalı ile çorba içiyor.Ama suyu bitip yine kaşıkla yemek zorunda kalıyor.Kendince kolay çorba yeme teknikleri geliştiriyor....hemen üstündeki resimde Davut dört aylıkken Hamza karşısında keyifle şeker yiyordu,ana kucağında ani bi hareketle şekeri kaptı,tabi hamza bunu beklemiyordu.hem şaşırdı hem şekeri kaybetmenin üzüntüsü :) ama benim şekerimi aldı bakışı.Hala mimik ve işaret dili kullandığı dönemlerdi.
Salıncaktaki ise son ortaköy park maceramız.Ve üstteki siyah beyaz eşofmanlı hali çoruma taşınınca kreşe başladık(bunuda ayrı bi postta gelişimleri ile birlikte paylaşacağım inşaAllah)Ortaköyden taşınmadan önce gece Kaldrımda yürüyorduk.Bir hayli karanlık olan yoldaki oluşan deliği farketmedik tabii.Hamza babasının kucağında delinmiş olan kaldırım(altı su yolu) baba toparlayamayıp hamzanın üstüne ve yola çakılınca hamzamız asfalttan yediği darbe ile köprücük kemiğinde çatlak ve omuzda incinme.tabi yine bi acil fiyaskosu hemen acile gittik muayene ediyor çocuğun acıdan kendini kastığını anlayamayan doktor bişey yok kolu oynatabiliyor deyip bizi eve yolluyor. Tabi sabaha kadar ağrılı uykusuz bi gece.Sabah eşim işten izin alıp hemen çoruma geliyoruz.Omzunu kolla birlikte bandaja alıyorlar 3 hafta böyle kaldık sonra geçti çok şükür.Ve son ortaköy hatırası diyebileceğimiz bi olay,eşyalarımız toplandı hazırız ev bulmak için çoruma geleceğiz aradaki zamanda ben çocukları alıp parka gittim.Orda arkadaşımın kızları ile kovalamacı oynayan hamza salıncağa doğru koşunca kafada 2 cm lik bi delik oluşuyor.haydiii yine acil Kafamıza dikiş atılıyor.hala kafasında yeri belli keratanın :(
Bu resimdede yüz boyama çalışmalarımızdan en seçmeceleri...Onlarda bende çok keyif alıyoruz yüz boyamadan.Bir sürü resim bulduk ve seçip çiziyorum yüzlerine.Yusufu dinazor ve yusufcuk böceği yaptım.Kuzen Ahmet örümcek adam,Hamza kelebek,Ve davut yavru kelebek oluyor....Sizce nasıl olmuş :)
Bu resimde de hamza Kreşe gidiş hazırlığında giyinmemek için koşuyor,kaçıyor vede şaklabanlık yapıyor.Çoğu gün gitmek istemesede Oyun eğlence aaa yuppi servisimiz geldilerle hamza serviste ve bana el sallıyor....
Üçü bi arada bıdıklarım....
Hamza Bu sene kreşe gitti.Yıl sonu etkinliklerinden uçurtma şenliğinde çektiğim bir kaç fotoğraf...
Nedense oğlumuz eğlenip keyiflenecği yerde mızmız ve keyifsizdi.Okullar tarafından yapılan standlarda masal kahramanları ile resim çekeyim dedim yok.Manzara süper çekeyim dedim yok... yok yok yok....En son pepe de ikna oldu.ve zar zor öğretmenimiz ile Resim çekinmeye ikna edebildik.
Şenliklerde okulların hazırlamış olduğu etkinlik standları....En beğendiklerim.Hamzamın okulu Bu sene pamuk prenses ve yedi cüceler di....Cadımız bile vardı ve elma dağıttılar :)Ben o gün pamuk prensese bayıldım ya...gerçekten sevimli ve güzel bi prenses olmuştu....
Veeee karne günü parktaki küçük eğlencede üç kafadar :)
Bence güzel vede uzun bi paylaşım oldu :) iyi oldu iyi :) sevgilerimle Rabbim sağlık sıhhat ve huzur versin hepinize.....
Yusuf-Hamza-Davut'un Anneleri :)










