Yemek Tarifleri etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Yemek Tarifleri etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

25 Ocak 2014 Cumartesi

Nescafe Classic Ve Puding

 

Eşimin arkadaşları geçen hafta bize geldiler.İkramlıklarım'dan birisi de Nescafe classic'li puding oldu.Hem hafif hemde leziz oldu.İşte tarifim.
Malzemeler:
Pudink:
6 Su bardağı süt,
3 yemek kaşığı mısır nişastası,
2 tatlı kaşığı pirinç unu,
2 yemek kaşığı kakao,
2,5 tatlı kaşığı Nescafe classic,
3 çay bardağı toz şeker,
Alt malzemeleri:
her bir kaseye yarım betibör bisküvi ufak kırılır,
1 tatlık kaşığı hindistan cevizi,
1 tatlı kaşığı ezilmiş ceviz,
Yapılışı:
Toz olan bütün malzememizi derin bir tencereye koyalım,1 bardak sütü azar azar ekleyelim ve yavaş yavaş karıştıralım.Pütürsüz,topaklanmalar olmasın.
Kaselerimizi tezgaya dizelim Bisküvi,ceviz,ve hindistan cevizi üçlümüzü kaselerin yada bardakların dibinekoyalım ve birbirine karıştıralım.
Tenceremizi ocağa alalım sürekli karışrıralım.Koyulaşınca ocaktan indirelim.Kase yada bardaklara paylaştıralım.Üstünü istediğimiz gibi süsleyelim.Bende hindistan cevizi vardı onunla süsledim.Hafif bir o kadarda lezzetli oldular.
Afiyet Şifa Olsun                                     Sevgilerimle :)

28 Aralık 2013 Cumartesi

Haşhaşlı Poğaça


Merhaba 3 gün önce yapıpta eklemeye fırsat bulamadığım haşhaşlı poğaça tarifim.Haşhaşlı tariflerimin şimdilik sonuncusu :)Davudum da fotoğraf çekimi için hemen yerini aldı Anne baaa(bak)diyor :)

Malzemeler:
1 paket(dörtlü karelerden biri)yaş maya,
Yarım çay bardağı toz şeker,
1,5 tatlı kaşığı tuz,
1 Su bardağı sıvıyağ,
2 Su bardağı ılık süt,
1 yumurta(sarısı dışına,beyazı içine)
Aldığı kadar un,
1 çay bardağı siyah haşhaş,
Yapılışı:
Ilık süt,şeker ve maya derin bir kabın içine koyulur el ile karıştırarak maya eritilir.Sıvı yağ,yumurtanın beyazı,tuz,haşhaş eklenir biraz karıştırılır.Unu azar azar eklenerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurulur.1 Saat üstü kapatılarak mayalanması sağlanır.

Ceviz büyüklüğünde bezeler alınarak,yuvarlatılır.

Her bir bezenin üstüne bastırarak yassıltılır.

Makas Veya bıçak yardımı ile resimdeki gibi kesilir.

Yağlanmış tepsiye dizilir.Üzerine 1 yemek kaşığı sıvıyağ ile karıştırılmış yumurta sarısı sürülür,haşhaş serpilir.Yarım saat kadar da tepside dinlendirilir.

Isıtılmış 180 derece fırında pişirilir.

İstenilen şekillerde yapabilirsiniz.
Afiyet Şifa olsun

23 Aralık 2013 Pazartesi

Limonlu Haşhaşlı Kek

Son 6 aydır haşhaşlı tarifleri çok seviyorum.En sık ta haşhaşlı keki severek hazırlayıp severek te yiyoruz.Defalarca pişen haşhaşlı kekimizden dilimlenmişini çekmek nasip olmadı bir türlü,çekemeden
 bitiyor :) Bende en son bütün hali ile paylaşayım bari dedim :)


Malzemeler:
1 su bardağından 2 parmak fazla toz şeker,
3 Yumurta,
1.5 Su bardağı süt,
Yarım su bardağı siyah haşhaş,
1 Limonun suyu ve kabuğunun rendesi,
Yarım su bardağı,
2,5 Su bardağı un,
1 paket vanilya ,
1 paket kabartma tozu,

Yapılışı:
Yumurta ve şekeri 6 dk kadar mikserle çırpalım.sıvıyağ,süt,vanilya,haşhaş ekleyip kısa süre çırpalım.Limon kabuğu ve suyunu ekleyelim,kabartma tozu ve unu eleyerek ekleyelim ve karıştıralım.Yağlanmış tepsiye dökelim önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında 30 dk kapağını hiç açmadan pişirelim.Kürdanla batırarak pişmiş mi diye kontrol edelim.fırından çıkaralım.
Afiyet şifa olsun.

Not:Malzemeler ılık ortamda bekletip hazırlarsanız kekimiz daha güzel kabarıyor.

9 Aralık 2013 Pazartesi

Hurmalı Cevizli Kek








Merhaba Bu ara sevdiklerimizlede sık sık yapıp paylaştığımız tarifimizi de sizlerle paylaşmak istiyorum.....Hurmalı Cevizli,şekersiz ve kabartma tozu kullanmıyoruz bu kekte.Eşimin okuduğu Şeytan ye diyor Kitabından.... Asıl tarifte çay bardağı ile ölçülendirilmiş ve 8 kişilik yapılmış.Ben ölçüde değişikler yaptım su bardağı ile ölçülendirdim ve tarçın sevmediğim için tarçın eklemedim. 15-16 kişilik Kalabalık bir misafir gurubunu ağırlamak için yeterli geldi.....


Malzemeler:


15 tane hurma,
6 Tane yumurta(aki ve sarısı ayrılmış,
1 Su bardağı pekmez,
1 Su bardağı zeytin yağı(orjinal tarifte tereyağ kullanılmış)
1 Su bardağı taze süt(oda ısısında),
1 Su bardağı iri dövülmüş ceviz,
1 çay kaşığı tuz(yumurtanın beyazını çırpmak için),
2,5 bardaktan fazla hatap tam buğday unu(unu azar azar ilave edin fazla gelirse eklemeyin)


Yapılışı:


Hurmayı ıslatarak suyun içinde 15 dk kadar bekletelim(kolay doğramak için) çekirdeklerinden ayıralım.Küçük şeritler sonrada küpler halinde doğrayalım hazır olsun....


Ayrıca yumurta beyazlarını geniş ve derin bir cam kapta tuz ekleyerek iyice çırpalım koyu kıvam olmalı,kase ters çevrilince akmayacak kıvamda yani.onuda hazırlayalım...


Yumurta sarılarını ve pekmezi geniş bir kapta 5-6 dk kadar çırpalım.İçine zeytin yağını ve sütü ekleyelim ve çok kısa karıştıralım.Hurma ve cevizi ekleyelim tahta kaşıkla karıştıralım.Biraz yumurta akından biraz undan ekleyerek dönüşümlü olarak eklemeye devam ederek yavaş yavaş tahta kaşıkla aşağıdan yukarıya doğru karıştıralım.Bekletmeden yağlanmış tepsiye veya kalıba dökelim,üstünü düzeltelim,170 derece ısıtılmış fırında altına ızgara telini koyarak zemine yerleştirelim ve pişirelim....


ilk 30 dk hiç açmayacağız sonra kürdanla kontrol edip pişmişse fırından çıkaralım.Eğer kalıpta pişirmişsek sıcakken çıkarmalıyız soğuyunca çıkarmak zor oluyor ve parçalanıyor....


Afiyet şifa olsun....

7 Aralık 2013 Cumartesi

Haşhaşlı Kurabiye(tuzlu)



Bu ara haşhaş sever hatta haşhaş kolik olan ben Bu günde haşhaşlı kurabiye paylaşmak istiyorum....

Malzemeler:
1 Su bardağı sıvıyağ,
250 gr tereyağ,
1 yemek kaşığı sirke,
1 çay bardağı haşhaş,
1 yumurta(sarısı içine,beyazı dışına),
1 tatlı kaşığı tuz,
1 kabartma tozu,
Aldığı kadar un(yumuşak ele yapışmayan bir hamur olacak)

Yapılışı:
Un,kabartma tozu ve haşhaş hariç bütün malzeme geniş ve derin bir kaba koyulur karıştırarak birbirine yedirilir.Haşhaş ve kabartma tozu eklenir karıştırılır.un azar azar eklenerek hamur hazırlanır.Ele yapışmayan yumuşak bir hamur hazırlanır.İstediğimiz şekil verilerek yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir.170 derece fırında pişirilir.

Afiyet şifa olsun :)

  Not:Şekil verirken İnce olursa daha güzel içini çeker,birde büyük şekilde olmaması lazım,çünkü çok narin bir kurabiye lokmalık hazırlarsanız daha iyi olur...

Haşhaşlı tatlı kurabiye Tarifi için Burdan


5 Aralık 2013 Perşembe

Kakaolu Kek


 Bir yandan arşivleri eklemek bir yandan yine birikmesi bitmiyor bu tarifler,konularBu günkü tarifimiz yeni dün akşamdan yapılmış şu saatlerde ise 5-6 dilimi kalmış nefis bir kek özellikle bitter sevenler için bitter tadında az şekerli bir tarif.Ben bitter sevmiyor olmama rağmen 3-4 dilim yedim....Bizizm çocuklar ise pasta kek,poğaça fark etmez yeterki olsun severek ve koca bir mutlulukla yiyorlar...
Malzemeler:
3 Yumurta,
1 Su bardağı toz şeker,
yarım bardaktan fazla(1 bardaktan az bardağın 100 de 75 şi ne oluyorsa),
1 Su bardağı süt,
1 kabartma tozu,
2,5- 3 yemek kaşığı kakao(ben kayışoğlu'nun pakatlenmiş kakaosunu kullanıyorum koyu renk oluyor ama normal paket ise 1 paket az gelir)
3 bardaktan 2 parmak eksik un.



Yapılışı:
Yumurta ve şekeri 5-6 dk boyunca yüksek ayarda çırpalım(motoru kuvvetli bir mikser olmalı)Sıvıyağ süt kakaosu eklenip kısa bir süre daha çırpalım.Kabartma tozu ve unu eleyerek azar azar ekleyelim tahta kaşıkla yavaşca birbirine yedirelim.Yağlanmış tepsi veya kalıba boşaltalım(ben kelepçeli dilim kek kalıbını kullandım)
170 derece ısıtılmış fırında içini çekene kadar pişirelim.İlk yarım saat hiç fırını açmıyoruz(merak etmeyin 170 derecede kekimiz 1 saat bile fırında kalsa yanmaz).yarım saatin sonunda kürdan batırıp pişmişmi kontrol edelim.pişince fırından çıkaralım(kalıptan sıcak daha kolay çıkıyor)

Kekimi sıcakken tepsiye dikkatlice boşalttım soğuyunca da tepsiyi büyük bir poşete koydum bu sayede de kurumamış ve taze kalmış oluyor.hemen tüketmezseniz dilimleyip kapaklı kutularda muhafaza edebilirsiniz..
Afiyet  şifa olsun

26 Kasım 2013 Salı

Haşhaşlı Kurabiye(tatlı)



Malzemeler:
1 su bardağı sıvıyağ,
250 gr tuzsuz tereyağ,
1 su bardağı pudra şekeri,
1 yemek kaşığı sirke,
1 paket kabartma tozu,
1 çay bardağı siyah haşhaş,
Aldığı kadar un(yumuşak bir hamur olacak)
Yapılışı:
Un,kabartma tozu ve haşhaş hariç bütün malzeme geniş ve derin bir kaba koyulur karıştırarak birbirine yedirilir.Haşhaş ve kabartma tozu eklenir karıştırılır.un azar azar eklenerek hamur hazırlanır.İstediğimiz şekil verilerek yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir.170 derece fırında pişirilir.Afiyet şifa olsun :)

6 Kasım 2013 Çarşamba

Brokoli Çorbası



Malzemeler:
250 gr brokoli(3-4 büyük dal)
1 orta boy patates,
1 küçük soğan,
2 yemek kaşığı tereyağ
3 yemek kaşığı hatap un,
2 bardak süt,
2 diş sarımsak,
1/2 limonun suyu
Tuz



Yapılışı:
Brokoliler küçük parçalar halinde tencereye koyulur.Patetes ve soğanda parçalanıp eklenir.Limon sıkılır.Üzerini geçecek kadar su koyulur iyice haşlanır.Tereyağ tencerede eritilir, un kavrulur.süt azar azar eklenerek pütür kalmayacak şekilde karıştırılır.Brokoli blendırdan çekilerek una eklenir tekrar birlikte çırpılır.Sarımsak ince doğranır tencereye koyulur.Ocağın altı açılır sürekli karıştırarak pişirilir.Ocağımızın altını kısalım ve 10 dk daha kaynamasını bekleyelim.Tuzu  ayarlayalım....
Afiyet şifa olsun :)

Haşhaşlı Revani



Eskiden beri severdim haşhaşlı tarifleri ama sanki bağımlılık mı yaptı ne özellikle kekini sürekli canım istiyor bu aralar.... sık sık yapıyorum bende :)
Bu gün Haşhaşlı revani paylaşacağım sizlerle
Malzemeler:
keki için:
4 Yumurta,
Yarım su bardağı sıvıyağ,
1,5 su bardağı süt,
1 su bardağı siyah haşhaş,
1,5 su bardağı irmik,
1,5 su bardağı hatap un,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
Şerbeti için:
3,5 su bardağı şeker,4,5 su bardağı su,birkaç damla limon suyu
Yapılışı:
Keki:
Yumurta ve şeker derin bir kapta 6-7 dk mikserle iyice çırpılır.Sıvı yağ,süt  eklenir tekrar çırpılır.İrmik,haşhaş ve vanilya eklenir çok az karıştırılır.Un ve kabartma tozu elenerek karışıma koyulur.Mikserle iyice birbirine yedirilir.Yağlanmış tepsiye dökülür üstü ve altı kızarana kadar 170 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirilir.
Şerbeti:
kekini fırına verince tencereye şeker ve suyu koyarız.kaynamaya başlayınca 5 dk kısık ateşte kaynatırız.Limonunu ekleyerek 5 dk daha kaynatırız,ocağın altını kapatıp ılımaya bırakırız.
Not:keki fırından çıkınca 15 dk dinlendirelim sonra dilimleyelim.Bu arada ılımış olan şerbetimizi dilimlerin aralarına ve üstlerine gezdirerek dökelim.
Afiyet şifa olsun

28 Ekim 2013 Pazartesi

Ev Yapımı Domates Salçası



Uzun zamandır eklenmeyi bekleyen tarifim evde doğal katkısız domates salçası yapımı......



Malzemeler:Domates,Tuz,zeytin yağı
Yapılışı:
Ben domateslerimi yaz boyu biriktirmiştim.Melemen yaparken soyduğumuz kabukları,ezilen domatesleri Temiz bir kavanoza koyup biriktiriyordum.Her domates eklemede üzerine tuz ekledim.Kavanozda bekletilen domatesler iyice yumuşayıp sulanıyor,içinde biriken suları döküyoruz (resim1)

Kavanozumuz iyice  dolunca metal kevgire koydum(resim2)
Elimizle bastırıp sıkarak domates suları alttaki tencereye geçirilir.posaları başka bi kaba alınır(resim3)Bütün ezme işi bitince posalar tekrar kevgire koyulur 1 bardak kadar su eklenerek tekrar suyu alınır ve çöpe atılır.
büyük bir tencereye zeytinyağı konulur ocağımızın altı açıp biraz ısıtılır ve domates suyumuz tencereye koyulur(resim 4)
Kaynayana kadar harlı ateşte sonra kısık ateşte iyice koyulaşana kadar pişirilir(kapağını kapatırsanız etrafa sıçramayı önlemiş olursunuz)iyice koyulaşınca tuzu eklenir(bol tuzlu olursa uzun süre muhafaza edebilirsiniz)

Ocağımızın altını kapatığ cam kavonaza dolduralım.üzerine kapatacak şekilde zeytinyağı veya sıvıyağ dökelim(bozulmasın diye)
Bu şekilde yaz boyunca 4 kere salça yaptım.şişem 3 litrelik her seferinde yarım kilodan fazla salçam oldu,yani 3 kilo salça yapmış oldum.Bence çöpe atmaktan daha iyi bir yöntem.Domateslerimizi değerlendirmiş oluyoruz.

Eğer bu şekilde beklemeden salça yapmak istiyorsanız domatesleri büyük bir tencereye 4 e bölerek parçalayın.iyice pişirin soğumasını bekleyin.sonra aynı ezme ve pişirme yöntemini uygulayabilirsiniz.
Sağlıklı günler dilerim....Sevgilerimle :)


19 Temmuz 2013 Cuma

Ev Yapımı Tereyağ

Merhaba arkadaşlar Biriken ve arşivde yığılan bir dolu tariften biri evde tereyağ yapmak.Artık yavaş yavaş arşivdekileri gün yüzüne çıkarmanın vakti geldi.... Bu gün ilk defa Kabak çiçeği dolması yaptım en kısa zamanda onuda sizlerle paylaşmak istiyorum.Ama önce iftarda tadına bakmak lazım.Koku ve görüntü süper.Umarım tadı da güzel olur.

Malzemeler:
Kaymak
ılık su,
buzlu su,
blendır,
Geniş ve derin bir kap
Yapılışı:
Ben aldığımız sütü yarım kiloluk kavanozlara kaynar doldurarak muhafaza ediyorum.15-20 gün tazeliğini koruyor(açılıp hava almadan)Açıldıktan sonra ise 2 gün içinde tüketiyoruz.

Kavanozun kapagını açtıktan sonra üstünde biriken kaymakları bi kutuda biriktiriyorum(sütünü süzdürerek) ve buzlukta muhafaza ediyorum.
500 gr lık bir kutu dolduğunda ise kaymağı geniş ve derin bir kaba boşaltıyorum.Blendır ile 3-4 dk kesintisiz karıştırarak çırpıyorum.Zaten görüntü olarak kaymaktan yağımsı bi kıvama dönüşüyor.Sonra ılık 1,5 bardak suyu ekleyerek tekrar çırpıyoruz.Yumuşak bi yağ tabakası ortaya çıkıyor.Çok soğuk buzlu su ekleyerek 2-3 dk daha çırpıyoruz.Bu sürede yağımız sert ve kıvamında oluşuyor.Blendırdan tahta kaşık yardımı ile yağları kaba iyice alıyoruz.Yağları kaşık yardımı ile birbirine yapıştırarak kalan bulanık suyunu döküyoruz.
Sıra tereyağımızı yıkamaya geldi.Yine biraz buzlu su ekleyerek kaşıkla alt üst ederek,iyice karıştırarak yıkama yı bir kaç kez tekrarlıyoruz.Ne zaman yıkama suyumuz temiz ve su renginde oluyor o zaman yıkama tamamdır.
Ve tereyağımız kullanıma hazır.Eğer kahvaltıda veya tatlı pasta da kullanmayacaksanız tuzlayıp bir kutuya boşaltıyoruz.
500 grlık bir çokokrem kutusu dolusu kaymaktan tam dolu olmayan tereyağımız çıkıyor.
Afiyet şifa olsun....

Sevgilerimle :)

21 Mart 2012 Çarşamba

Midye Tatlısı

Evet arkadaşlar kısa akşamın karı diyerekten arşivi bir güzel mesken edinen tatlımızı ekleyelimde rahatlayalım.hatta geçen hafta şerbetlenmiş halini en son görüntü olarak kaydederek sizlerle paylaşıma hazırladım.Ama çok zor zaman buluyorum bu konu ekleme işine yaa ne yapmalı,ne etmeli....

Malzemeler:
250 gr tereyağ(üzeri için)
1 Su bardağı süt,
1 Su bardağı sıvıyağ,
1 Yumurta,
Ezilmiş ceviz,
1 paket vanilya,
1/2 çay kaşığı tuz,
Aldığı kadar un,
Bolca nişasta,
Şerbet için:3 bardak toz şeker,4 bardak su,2-3 damla limon suyu
Yapılışı:
Margarin ve ceviz hariç tüm malzemeleri derin bir kapta karıştırıp,azar azar un ekleyip hamuru hazırlayalım,ceviz büyüklüğünde 4 erli bezeler hazırlayalım.Her bir bezeyi geniş bir tabağa nişasta koyarak bu nişastaya batırarak 10 cm genişlikte oklava ile açılır,4 bezeyede aynı işlem uygulanıp üst üste koyulur.bastırarak birbirlerine yapıştırılır.Oklava yardımı ile nişasta serperek açılır.Rulo şeklinde yuvarlatılır.


resimdeki gibi 1 cm kalınlığında dilimlenir.

Her bir parçada yuvarlakları üste gelecek şekilde oklava ile hafif bastırıp yassıltılır.Yukarıdaki şekilde hazırlanır.Üzerine ezilmiş ceviz koyulur.


Parmakla bastırarak kapatılır.Yağlanmış tepsiye dizilir.180 yada 200 derece fırında kızarana kadar pişirilir.
Soğumaya bırakılır.Bu arada şerbeti ocağa koyulup hazırlanır.Şerbetin kıvamı tırnak üzerine bir damla akıtılıp eğer akışkan değilse olmuştur.Ben bu tatlıyı önceden 2 yada 2 ölçü hazılayıp dolapta 2-3 hafta kadar bekletiyorum.İhtiyaç halinde şerbetleyip ikram ediyorum.Yalnız dikkat edilmesi gereken nokta şerbet ılık olacak,ayrıca tatlı şerbeti iyi çeksin diye alt üst çevrilir.
Afiyet şifa olsun :)

6 Aralık 2011 Salı

Hayvanlı Tatlı Kurabiye



Malzemeler:
250 gr tuzsuz tereyağ,
1Su bardağı pudra şekeri,
1 su Bardağı hindistan cevizi,
1 yumurta,
2 Yemek kaşığı mısır nişastası,
1/2 paket(yarısı)kabartma tozu,
1 tatlı kaşığı sıvı yağ,
Aldığı kadar un,

Yapılışı:
Geniş bir kaba tereyağımızı koyalım,ılık odada yumuşamasını bekleyelim.Un hariç tüm malzemelerimizi kabımıza ekleyelim azar azar un ekleyerek yumuşak bir hamur hazırlayalım.4-5 parçaya bölelim.her bir parçayı yarım santim kalınlıkta açalım.Biz hayvan kalıplarımızla şekil verdik.Biz diyorum çünkü hamza ve yusufla kurabiye yaptık.yerler tezgah ve benim bıdıklar una bulandılar...Onları yatırdıktan sonrada kurabiyelerimizi pişirdim.ısınmış 170 derece fırında pişirdim.Çok leziz oldular bıdıkların eli değdi ondanmıdır nedir,pek kurabiye sevmeyen eşim bile çokça kurabiye yedi :)
Sanırım en kısa zamanda tekrar başka şekilllerde kurabiye yapacağım.Ben doğum dan sonra ikram için yapmıştım ama bitmek üzere.O yüzden yeniden ve bolca yapmak lazım :)
Afiyet şifa olsun sevgilerimle :)

Aşure


Malzemeler:
2 Su bardağı aşurelik(buğday)
1/2 Su bardağı nohut,
1/2 Su bardağı kuru fasulye,
1/2 Su bardağı pirinç,
1 Su bardağı kuru üzüm,
6-7 tane kayısı,
6-7 tane incir,
1/2 Su bardağından fazla parçalara bölünmüş ceviz,
1 Su bardağı süt,
16 Su bardağı su,
Süslemek için nar,
Şeker(istediğiniz kadar)tahmini benim aşureye 2 bardak kadar gitmiştir.Tadını ayarlayarak azar azar eklerseniz problem olmaz.

Yapılışı:
Akşamdan buğdayı tenceremize üstüne soğuk su ekleyerek ıslatalım,yine nohut ve fasulyeyi ayrı kapta ıslatalım.Ve Kuru üzümlerimizi de ıslatalım.Sabaha kadar hepsini bekletelim.Sabah Buğday,nohut ve fasulyeleri sularını bir kaç kez değiştirerek süzelim.Hepsini düdüklü tenceremize alalım.16 bardak su ekleyelim.Çok az tuz ekleyelim.Kapağını kapatıp ocağımıza koyalım.kaynamaya başladıktan sonra 40-45 dk kadar pişirelim.Ocağı kapatıp akan suyun altında düdüklünün havasını alalım.kapağını açıp karıştıralım tekrar ocağın üstüne alalım.Pirincini ekleyip iyice karıştıralım.10 dk sonra sütünü ekleyelim.Pirinçler biraz pişince Küçük doğranmış kayısı ve incir,Islatıp suyunu döktüğümüz kuru üzümler,ceviz de eklenir,10 dk daha pişirilir.Şekeri eklenip 5 dk karıştırarak dibe tutması engellenir.Ve ocaktan alınır.Kaselere koyulur.üstüne ben nar ekledim.nasıl süslemek isterseniz o şekilde süsleyip servis edebilirsiniz.
14 kase aşure oldu.hatta kaselerimin 9 tanesi de büyüktü.ölçüyü isterseniz yarım da yapabilirsiniz.

Not:Eklediğimiz süt aşuremizin renginin açık olmasını sağlıyor.Çünkü içine eklediğimiz incir ve ceviz aşuremizin renginin kararmasına sebep oluyor.

Ben aşureyi bu sabah pişirdim.Arşive kalkmadan ekleyeyim dedim :) arası soğuyunca eklemek zor oluyor.Komşularımla paylaştım.Arkadaşlarıma ikram ettim.hatta gelip gidip mutfağa dalıyorum 3 kase aşureyi kendim aşırdım :) Hamileliğin başından beri canım aşure çekiyordu.2 ayda bu benim 4. aşure pişirmem.
Ama çok leziz ya napayım :) sevgilerimle dostlarım :)

2 Aralık 2011 Cuma

KABAK TATLISI



MALZEMELER:Soyulup lokmalaık doğranmış kabak,Şeker

YAPILIŞI:
Kabaklarımızı 1 gün önceden derin bir tencereye koyuyoruz.Üzerine bir miktar şeker ekliyoruz.Ertesi güne kadar bekletiyoruz.Kabaklar suyunu salarak pişmeye hazır hale geliyor.Ya sobamıza yada ocağımıza alarak pişiriyoruz.Genişce bir tepsi yada borcama biraz ceviz serpip sıcak kabakları boşaltıyoruz.Üzerine yine istediğimiz kadar ezilmiş ceviz ekliyoruz...Tabi bol ceviz sever biri olarak ceviz işini abartmışım bile :).Tepsiye aldığımız kabağımızı soğumaya bırakıyoruz.Soğuduğunda servis ediyoruz.
Afiyet Şifa Olsun

22 Kasım 2011 Salı

Lahana Salatası



Malzemeler:
Orta boy lahana(çıtır olması gerek)
2 büyük havuç,
Garnitür(havuç,patates,bezelye karışımı)
konserve yada haşlanmış mısır,
Yoğurt,
Mayonez,
Tuz,
Salatalık turşusu,

Yapılışı:
Genişçe bir kapaklı kaba havuç rendelenerek eklenir,lahanalar ince doğranır.Turşu hariç diğer malzemeler eklenip karıştırılır.Servisten 2 saat kadar önce hazırlanıp buz dolabında dinlenmeye bırakalım.servisten önce salatalık turşuları doğranıp iyice karıştırılır.salatamız servise hazırdır.
Afiyet şifa olsun.

14 Kasım 2011 Pazartesi

Farklı Makarna


Merhaba arkadaşlar alışılmışın dışında bir makarna pişirme tekniği ile birlikteyiz.tv programı sunuyorum sanki :)
Neyse benim makarna pişirirken genelde tercih ettiğim bir yöntem bu.suyunu dökmüyoruz kendi yağı ve suyu ile pişiyor.Zaman olarak biraz daha fazla pişiriyoruz,suyunu çekmesi gerekiyor.
Malzemeler:
İstediğiniz bir makarna çeşiti,Kişi sayısına göre kase ile ölçülür,
Su,
Tereyağ ve sıvıyağ,
Yapılışı:
Pilav tenceremize bir miktar sıvıyağ,1,5 yemek kaşığı tereyağ ekleyelim yağı eritelim.Makarnamızı ölçüp yağımıza ekleyelim.Karıştırararak pirinç kavurur gibi kavuruyoruz.Suyumuzu yine ölçerek makarnamıza ekliyoruz.Makarna bir kase ise suyunu 2 kase olarak ölçüyoruz.Tuzunu ekliyoruz.isteğe göre baharat,tuzot eklenebilir.kapağını kapayıp arada karıştırıyoruz.suyunu çekene kadar pişiriyoruz.

Not:Yaz mevsiminde makrnanın kavurma işlemi esnasında doğranmış yeşil biber eklenir birlikte kavrulur.sonra içine rendelenmiş domates eklenir.1-2 dk daha karıştırarak suyu eklenir.çok leziz bir makarna oluyor.

Afiyet şifa olsun

27 Ekim 2011 Perşembe

Kaşarlı Yumurta

Merhaba dostlarım.yine uzun aradan sonra arşivlik resim ve konularımızdan birisini paylaşmak istedim.Hele helede şu sabahların çarçabucak oluverdiği eşimin işe oğlumun okula gideceği sabahlarda bizimde kahvaltıda kaşarlı maydanozlu yumurtamız işte hazır :)


Malzemeler:Kişi sayısına göre yumurta,bir miktar maydanoz(doğranmış)Yine bir miktarda kaşar isteğe göre.


Yapılışı:
kaşarımızı rendeleyelim,maydanozlarımzı da izce doğrayalım.Yumurtalarımızı geniş bir kaba kıralım.tuz ekleyip kaşar ve maydanozu ekleyelim.Hepsini iyice çırpalım.Geniş teflon tavamıza yağı koyup kızartalım.yumurtamız kaşar eriyip pişene kadar ocakta tutalım.eğer çok pişmiş seviyorsanız ters çevirip üstünüde pişirin.
Afiyet şifa olsun.

25 Ağustos 2011 Perşembe

Vişne Soslu KakaoluYaş Pasta

Şubatın 26 sı oğlumun doğum günü.....Anne bana mumlu pasta yap nidaları sonucunda çok uğraş vererekten bu güzelim leziz mi leziz pastayı hazırladım....Komşularımızı ve yusufun arkadaşlarını çağırdık paylaştık.eğlendik daha da mutlu olduk....Hatta komşularım hazır gibi olmuş dediler....Biraz övünmek gibi olacak ama Ne yapayım çok güzeldi :)
Ama bizim tarifi eklemek malum blog yasaklarına denk geldi.sonrasında bir türlü fırsatım olmamıştı.Bayram iznine gitmeden eklemek için oturdum pc başına...Hayırlısı ile biraz uğraştıracak ama ekleyelimde paylaşalım :)
Bir dilim mutluluk :)




Elimdeki imkanlarla uğraştırsada değdiğini düşündüğüm bu tarifi resimli anlatımlı olarak sizlerlede paylaşmak istedim....

Malzemeler:
Yoğurtlu pandispanya:
Pandispanyamızı en az bir gece önceden yaparsak daha güzel oluyor.aynı gün yapmamız gerekirsede 3-4 sat en az bekletip dilimlemek gerek...
4 Yumurta,
4 türk kahvesi fincanı Şeker,
1 fincan yoğurt,
2 yemek kaşığı sıvı yağ,
2 yemek kaşığı kakao,
3 yemek kaşığı kaynar su,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
4 fincan un,
Sade krema:
4 su bardağı süt,
4 yemek kaşığı mısır nişastası,
2 yemek kaşığı un,
3 yemek kaşığı pudra şekeri(kremamız soğuduktan sonra eklenecek)
1 yemek kaşığı tuzsuz tereyağ(lezzetli oluyor)
1 yumurta sarısı,
Kakaolu krema:
3 su bardak süt,
2 çay bardağı toz şeker,
1 yemek kaşığı un,
2 yemek kaşığı kakao,
2 tatlı kaşığı mısır nişastası,
1 yumurta sarısı,
1 yemek kaşığı tereyağ,
Süslemek için:
Vişne tanesi,damla çikolata,Fındık paçacıkları,beyaz çikolata rendesi,
Yapılışı:
Pandispanya:
Yumurta sarısı ve aklarını birbirine hiç karıştırmadan ayıralım beyazını cam bir kaseye alalım.


Ayrı bir kapta yumurta sarısı,Şeker ve kaynar su birlikte 7-8 dk kadar çırpılır.


Krema gibi olacak.
Yumurtamızın beyazlarınıda yarım çay kaşığı tuz ekleyerek iyice çırp.



yumurtamızın beyazı krem şanti kıvamında olana dek çıptık.



Çırptığımız yumurta sarısı karışımının içine yoğurt sıvıyağ,kakao ekle biraz daha çırp.unu eleyerek hazırla.kabartma tozu,vanilya ve unu tekrar eleyerek karışıma ekle.iyice çırp.Yumurta beyazını üstüne koy.


Hazırladığımız yumurta beyazını tahta kaşık yardımı ile ile hamura iyice yedir.hafif hafif aşağıdan yukarı doğru karıştır.



Pandispanya hamurumuz hazır.24 cm kelepçeli kalıbımızı güzelce yağlayalım.un serpelim.



Hamurumuzu kalıba dökelim tam yerine oturması için kalıbı 1-2 kez tezgaha tık tık vuralım..
170 derece ısıtılmıuş fırında (en az yarım saat fırınımızı hiç açmadan)içini çekene kadar pişirelim.



pandispanyamızın soğumasını bekleyelim kalıptan çıkaralım.


temiz bir poşet veya sitreç filme sararak buz dolabına kaldıralım.Dinlenmeye bırakalım.



Buz dolabından çıkaralım.



Uzun keskin bir bıçak veya laylon iple dilimleyelim.Ben 2 ayrı pandispanya hazırladım birisi 2 kat olarak çıktı birisi 3 kat olarak ayırdım.
Sade krema:



nişasta,un sürün birazı ile karıştır pütür kalmasın yumurtanın sarısını ekle tahta kaşıkla iyice karıştır kalan sütüde ekle.ocakta karıştırarak koyulaşana kadar pişir.Arada karıştırarak soğumasını bekle buz dolabına koy.iyice soğuyana kadar bekle.tereyağı ve pudra şekerini ekle mikserle iyice karıştır.Ben içerisine biraz vişne tanesi ve suyu ekledim.hafif pembe sarımsı bir krema oldu.

Kakaolu krema:


Süt,un,nişasta,yumurta sarısı iyice karıştırılır.ocakta koyulaşana kadar pişirilir soğuyunca buz dolabında bekletilir.dolaptan çıkınca 1 yemek kaşığı tereyağ mikserle kremaya iyice yedirilir.

Pandispanyamızın en kalın parçasını en alta yerleştirelim.üzerine vişne suyu gezdirerek ıslatalım beyaz krema sürelim.Üste kapatacağımız parçayada vişne suyu gezdirelimbeyaz krema sürelim fındık çikolata vişne taneleri ile süsleyelim.üst parçayı kapatalım yine beyaz krema sürelim.en üst parçayı kapatalım.Her parça pandispanya vişne suyu ile ıslatılır.Pandispanyamızın en üst bölümüne kakaolu krema dökülür her yeri kaplanır.üstünü istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.ben sade kremadan ayırmıştım.krema ile damla çikolata ile,beyaz çikolata parçaçıkları ile süsledim.Dış çevresini fındık parçacıkları ile kapladım.Buz dolabına dinlenmesi için bırakıp ertesi gün servis yaptım....
Afiyet şifa olsun....




26 Haziran 2011 Pazar

Elde pizza hamuru,Mutlu bir pazar sabahı ve bizim bıdıklarla pizza keyfi :)

Merhaba arkadaşlar :) Mutlu Sağlıklı pazarlar ve nice güzel günler sizlerle olsun....
Uzun zamandır yapmadığımız ve bir o kadarda çok özlediğimiz pizza yapmak istedik dün akşamdan da kararlaştırdık :)
uzun zamandır hamur ve makinada ekmek ve pizza yapımını unuttuk desem yeridir sebebi ise ekmek makinamızın bıçağını evde kayıplara karışması :) her nasılsa......ekmek yapmaya pek ara vermedim ama pizza yapmamıştık uzunnnn zamandır bu sabah dedim elde hazırlayayım hamurumu hemde bloguma eklemiş olurum her kesin makinası yok ki güzel güzel havalı hamurlar hazırlayıp leziz pizzalar yapsın dimi ama....hadi bakalım iş başa düştü kalkta hamurun hazırlığını yap :) çenem mi düştü ne :))
Yine burdan daha önce yaptığımız pizza tarifimize bakabilirsiniz....



sabah ta erkenden kalktık hamur hazırlamak için.Daha pişmeden bizim bıdıklar sucuk ve mısırlara saldırıya bile geçtiler.Ellerinden zor kurtardım :)

Evet arkadaşlar işte elde pizza ve ekmek hamurumuz.....

Malzemeler(2 tepsi pizza için)
2 su bardağı ılık su,
2 yemek kaşığı zeytin yağı(yada sıvı yağ),
1,5 tatlı kaşığı kuru(instant)maya,
2 yemek kaşığı tuz,
4,5-5 su bardağı un,
2 yemek kaşığı salça ve 2 yemek kaşığı zeytin yağı ile hamurun üstüne sos hazırlanır....
Üzeri için istenilen malzemeler.

Yapılışı:



Hamurumuzu hazırlamak için ilk önce suyumuzu leğene döküyoruz.içine zeytin yağımızı ekliyoruz.elimizle şöyle hafifce karıştırıyoruz.unumuzun 4 bardağını suyun üstünü kapatacak şekilde döküyoruz.unun üstüne maya ve tuzumuzu ekliyoruz.iyice karıştırıyoruz.kalan unuda azar azar ilave ederek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim eldeki kalıntılarıda alarak elimize un serperek hamurumuzu 10 dk boyunca iyice karıştırarark yoğuruyoruz.Leğenimizin kapağını kapatıp 30 dk kadar dinlenmeye bırakıyoruz....

İşte dinlenip kabarmış hamurumuz bu şekilde olacak :) tezgahımızı unlayarak hamuru leğenden boşaltıyoruz yine elimize de un serperek 10 dk daha güzelce yoğuruyoruz.Elimize ve tezgaha ihtiyaca göre tekrar un serpelim.Yine leğene koyduğumuz hamurumuz 20 dk kadar dinlenmeye bırakalım.Kabarıp dinlenen hamurumuzu 10 dk daha tezgahta yoğurarak ikiye bölelim.

tepsimizin dibine zeytin yağı döküp hamuru tepsiye alalım.üstüne biraz bastırıp birazda üstüne zeytin yağı dökelim.tepsinin şekline göre elle güzelce bastıra bastıra açalım.hem acıkan hemde merak eden 2 bıdıkta işe el atarsa dahada keyifli ve eğlenceli olur.


Salçalı zeytinyağlı sosumuzu hazırlayıp fırça yardımı ile hamurumuza sürelim.Ardından üstüne rendelenmiş kaşar serpelim.istediğimiz malzemelerle süsleyelim.tepsimizi 20 dk daha bekletin.biraz dinlenip kabarsın.


220 dereceli fırında 25 dk kadar pişirdik(fırınınızın özelliğine göre ayarlamanızı öneririm)Üstüne de kaşr rendesi ekleyip bir süre sıcak fırında bekletin.İşte bu kadarrrr.....

Biz o kadar acıkmıştık ki dilimlerin resmini çekmek aklımıza gelmedi.Biz 1 tepsi hazırladık.eğer 3-4 kişi iseniz bir tepsi yeterli olacaktır.Kalan 2 parçayı buz dolabı poşeti veya dondurma kutusu ile buz dolabında muhafaza edebilirsiniz.Ekmek yapmak için hamuru yine iki parçaya bölüp elde şekil verip tepsiye yada kalıba yerleştirin.20 dk kadar üstüne temiz bir bez örtüp dinlendirin 220 dereceli fırında pişirin....
Afiyet şifa olsun....