26 Ekim 2010 Salı

Ispanaklı Fincan Kek


Daha önce meyve şekerlemeli ve kakaolusunu denemiş çokta memnun kalmıştım.Bu gün Su çiçeği çıkaran oğlum okula gidemedi.bende ona vitamin deposu ıspanaklı bir kek yaptım.Ben sevdim.misafirlerimiz içinde uygun bir tarif hele şöyle fincanla servis yapıp kaşık kaşık kek keyfi süper oluyor :)

Malzemeler:
2 yumurta,
2 çay bardağı toz şeker,
1,5 çay bardağı süt,
1/2(yarım)çay bardağı sıvıyağ,
1/2 çay bardağı robotta çekilmiş ıspanak,
1 çay bardağı hindistan cevizi,
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu,
4 çay bardağı un(azar azar ilave edin fazlasını koymayın,benim yumurtalar büyük olduğu için 4 bardak uygun geldi)

Yapılışı:
Derin bir kapta tüm malzemeler karıştırılır.Çırpılır,birbirine iyice karıştışınca fincanlara eşit paylaştırılır.Fincanlarımızı tenceremize yerleştirip,tencereye yarıya kadar su koyulur.


fincanların üstüne kağıt havlu veya temiz bir bez parçası(havlu,tülbent)kapatılıp tencerenin kapağı sıkıca kapatılır.Ocağımızın altını çok açıp kaynamasını bekliyoruz.Suyun kaynama sesini farkedince,ocağımızın altını kısıp 25 dk bu şekilde pişmesini sağlıyoruz.Süre dolduğunda ocağı kaptıyoruz.kapağı açmadan 15 dk daha bekletiyoruz..
Sonrasında kapğı açtığımızda :) sürprizzzz kekimiz hazır.İsterseniz üstüne pasta süsü serpiştirebilirsiniz.
Afiyet şifa olsun :)

Not:Ben büyük pilav tenceresinde pişirdim ve türk kahvesi fincanlarımı kullandım.Saplı olan fincanımın birinin sapı sıcaklığa dayanamayıp düşmüş.Fincanlar Hassas ve ince malzemeden yapılmışsa denemeyin derim.Kekinizde Daha belirgin yeşil renk isterseniz süt 1 çay bardağı yapıp,ıspanağı 1 çay bardağı olarak denerseniz Daha iyi olabilir.ıspanak yemeyenlere mükemmel lezzette bir kek.

Hiç yorum yok: