12 Şubat 2011 Cumartesi

İçini çekmeyen kekimi pasta yaptım....

Evet arkadaşlar hani benim şu hüsranla sonuçlanan ıslak kek denemelerim sonucunda içini çekmemiş bir tepsi kekimiz vardı.onu değerlendirmeye çalıştım çokta güzel oldu.sizinde evde artan fazla gelen,yada içini çekmemiş kekiniz varsa deneyin..sonuçtan memnun kalırsınız.hem bir tepsi içini çekmeyen kek değerlenmiş hemde besleyici bir pasta yemiş olursunuz.Malzemeler:

Görüldüğü üzere içini çekmemiş, dökülen sosuda içine kabul etmeyen kekimizin yarısı,
1 çay bardağı hindistan cevizi,
1 çay bardağı kavrulmuş fındık(ben evde kendim kavuruyorum,daha kokulu ve lezzetli oluyor),
1 çay bardağı kuru üzüm(meyve şekerlemeleride güzel olur),
1 su bardağının yarısından fazla süt,
1 küçük paket kakaolu bisküvi,

Yapılışı:

Kekimizi mutfak robotuna koyuyoruz üstüne sütü ekleyip,iyice çektiriyoruz.koyu çokokrem kıvamında olana kadar robotumuzu kapatmıyoruz.kıvamına bakıp biraz daha süt ekleyebilirsiniz.
geniş bir kaba bisküvileri ufak kırıklar halinde koyuyoruz.2 avuç süt ile hafif ıslatıyoruz.robottaki çekilmiş kek ve süt karışımını bisküvilerin üstüne ekliyoruz,daha sonra fındık,hindistan cevizi,üzümü de ekleyip elle güzelce yoğuralım.parçalara bölelim.ben 3 parçaya böldüm.


poşetlere koyularak şekil verip sıkıca saralım,buzluğa kaldıralım.
1-2 saat buzlukta bekletip,eşit dilimleyerek servis edelim.
Ben kalan 3. parçayıda elle yuvarlatarak hindistan cevizine buladım.kürdan batırdım.Eşim iki çeşit pastayıda beğendi :)Yusufun ve hamzanın kürdanlı olan top pastalar hoşuna gitti,benim mozaik olan daha çok hoşuma gitti.dilimlenen yerlerde fındıklar, hindistan cevizleri,üzümler çok şık oldular.Pastamız leziz ve besleyici oldu.....

bir tepsi malzeme heder olsa çok üzülecektim.Bu şekilde değerlendilirerek,israf edilmemiş bir tarif ortaya çıktı.

Hiç yorum yok: