5 Mayıs 2010 Çarşamba

Ispanaklı Pasta




Malzemeler:
1,5 su bardağı şeker,
3 Yumurta,
Yarım su bardağından fazla sıvı yağ,
1 bardak ıspanak(Parçalanmış hali )
1 Paket vanilya,
1,5 paket kabartma tozu,
2 su bardağı+2 yemek kaşığı un,
Süslemek için:
Damla çikolata,Antep fıstığı,kekin içinden bir miktar,Kivi,
Kreması için:
6 Su bardağı süt,
4 yemek kaşığı un,
3 yemek kaşığı mısır nişastası,
1,5 yemek kaşığı labne peyniri yada margarin

Yapılışı:
İlk önce güzelce yıkadığımız ıspanağımızın dallarını rondomuzda yarım bardak su ve sıvı yağıda ekleyerek çırpalım güzelce parçalanmasını sağlayalım.araştırma yaparken ıspanağın haşlandıktan sonra parçalanması yönünde bilgilere ulaştım.ama vitaminlerini kaybetmek istemediğim için ben çiğden parçaladım.

Genişçe bir cam kapta yumurta ve şekerimizi güzelce çırpalım.Arkasından da ıspanaklı sıvıyağlı karışımı ekleyelim.kaşıkla az miktar karışmasını sağlayalım.Daha sonra vanilya kabartma tozu ve unumuzu ekleyelim.iyice karışmasını sağlayalım.Yağladığımız tepsimize boşaltalım.Ben küçük kelepçeli kalıbımı(25 cm çapında) kullandım.tepsiden çıkarmak kolay olsun diye.
180 derece fırında içini çekene kadar pişirelim.içini çekip çekmediğini kürdanla batırarak kontrol edebiliriz.Kalıbımızın kelepçesini açarak keki çıkardıktan sonra bıçak yardımı ile keki ortadan ikiye ayıralım.İçinden bir miktar alarak ufak parçalara bölelim(ezilmiş fıstık gibi görünsün)

Kremanın yapılışı:
un,nişasta,şekeri tenceremizin dibine boşaltalım,sonrasında pütür olmaması için sütü yavaş ekleyerek iyice karıştıralım.sütün tamamını ekledikten sonra tenceremizi ocağa alalım.koyulaşana kadar sürekli karıştırarak kremamızı pişirelim.ocaktan indirdikten sonra labne ekleyerek mikserle iyice çırpalım.Pastamızın ilk katı başka büyük bir tepsiye alalım ve bir miktar krema dökelim ve yayılmasını sağlayalım.





Pastamızın ilk katı hazır.içine iri çekilmiş antep fıstığı ve damla çikolata ile kapladım.sonradan kivilerimide dilimleyip ekledim.2. kat kekimide üzerine yerleştirdim.kremasını tekrar üstüne döktüm.iyice her tarafını kaplamasını sağladım.





Üzerine içinden ayırdığım kek parçacıkları damla çikolata.antep fıstıkları ile süsledim.Servisten öncede üzerine vişne reçeli ekledim.
Afiyet Şifa olsun,Vitamin olsun :)

Not:ilk defa yaptığım bir tarif ve daha pişerken kokusu ile kendine çeken bir lezzet.Krema ile yaptım çünkü krem şanti gibi hazır ürünler kullanmak istemiyorum.Kesinlikle denemenizi öneririm.ıspanak olduğu belli olmuyor zaten.Ispanak yemeyenler için birebir lezzet şöleni :)
İstediğiniz gibi süsleyin sevdiğiniz ne varsa ekleyin :)

Hiç yorum yok: