25 Haziran 2010 Cuma

SÜTÜN SIRRI


Bir varmış, bir yokmuş,
Açalım yeni bir masalın kapısını.
Sevgidir her işin başı,
Sevgiyle güzel olur anaların aşı.
Tepsi tekerlendi,
Sevdim şekerlendi.
Tomurcuklar büyür, çiçek olur,
Çocuklar sevgiyle büyür,
Hayalleri gerçek olur.
Köylerden bir köyde Nazlı Kız adında bir inek yaşarmı; İnek deyip geçmeyin. Bu inek bir başkaymış. Köydeki bütün inekler onu kıskanırmış. Çünkü Nazlı Kız'ın sütü çok bol, çok lezzetliymiş. Çocuklar bu tatlı, nefis sütü içmeye bayılırlar, bol bol içer ve çabuk büyürlermiş. Hastalar içtiğinde hemen iyileşirlermiş. İneği olanlar bile gelip Nazlı Kız'ın sütünden satın alırlarmış.
Bir gün inekler toplanıp konuşmuşlar. Neden Nazlı Kız'ın sütü daha bol ve lezzetli diye. O hangi ottan yiyorsa, biz de o ottan yiyelim, hangi sudan içerse ondan içelim, diye karara varmışlar.
Bütün inekler, Nazlı Kız'ı izlemeye başlamış. Nazlı Kız hangi ottan yemeye başlarsa, köyün inekleri de oraya koşuyormuş, hangi suya ağzını batırsa daha içmeye kalmadan diğer inekler içiyormuş. Nazlı Kız ise onların ne yapmaya çalıştığını anlayamıyormuş. Ama ne yaparlarsa yapsınlar sütlerinde hiçbir değişiklik olmuyormuş. İçlerinden en akıllısı;
- Neden gidip sebebini Nazlı Kız'a sormuyoruz? Onun bilmesi gerekir sütün neden çok lezzetli olduğunu, demiş ve Nazlı Kız'ın yanına gitmiş.
-Möö... Mööö! Nazlı Kız, neden senin sütün bizimkinden farklı? Hepimiz aynı cins ineğiz. Aynı ottan yiyip aynı sudan içiyoruz. Ama senin sütün farklı oluyor. Herkes senin sütünü almak için sıraya girerken, bizim sütlerin kıymeti olmuyor.
- Möö... Mööö... Ben de sana bir soru sorayım, daha sonra cevabımı vereyim, demiş Nazlı Kız.
- Sor bakalım.
- Sen karnını doyururken ne düşünürsün?
- Ne düşüneceğim, elbette midemi lezzetli otlarla doldurmayı düşünüyorum.
- İşte aramızdaki fark burada. Ben karnımı doyururken pembe yanaklı bebekleri, cıvıl cıvıl çocukları ve çok değerli insanları düşünürüm. Onlara güzel sütler yapmak için otları
sevgiyle yerim.
- Hiçbir şey anlamadım, demiş inek.
-Sevgi, ben sütüme sevgi katıyorum. Onun için çok lezzetli. Çocuklar da severek içiyorlar, demiş ve yemyeşil çayırlara doğru yürümüş Nazlı Kız.

Sema Maraşlı - Bana Bir Masal Anlat

Hiç yorum yok: