19 Temmuz 2013 Cuma

Ev Yapımı Tereyağ

Merhaba arkadaşlar Biriken ve arşivde yığılan bir dolu tariften biri evde tereyağ yapmak.Artık yavaş yavaş arşivdekileri gün yüzüne çıkarmanın vakti geldi.... Bu gün ilk defa Kabak çiçeği dolması yaptım en kısa zamanda onuda sizlerle paylaşmak istiyorum.Ama önce iftarda tadına bakmak lazım.Koku ve görüntü süper.Umarım tadı da güzel olur.

Malzemeler:
Kaymak
ılık su,
buzlu su,
blendır,
Geniş ve derin bir kap
Yapılışı:
Ben aldığımız sütü yarım kiloluk kavanozlara kaynar doldurarak muhafaza ediyorum.15-20 gün tazeliğini koruyor(açılıp hava almadan)Açıldıktan sonra ise 2 gün içinde tüketiyoruz.

Kavanozun kapagını açtıktan sonra üstünde biriken kaymakları bi kutuda biriktiriyorum(sütünü süzdürerek) ve buzlukta muhafaza ediyorum.
500 gr lık bir kutu dolduğunda ise kaymağı geniş ve derin bir kaba boşaltıyorum.Blendır ile 3-4 dk kesintisiz karıştırarak çırpıyorum.Zaten görüntü olarak kaymaktan yağımsı bi kıvama dönüşüyor.Sonra ılık 1,5 bardak suyu ekleyerek tekrar çırpıyoruz.Yumuşak bi yağ tabakası ortaya çıkıyor.Çok soğuk buzlu su ekleyerek 2-3 dk daha çırpıyoruz.Bu sürede yağımız sert ve kıvamında oluşuyor.Blendırdan tahta kaşık yardımı ile yağları kaba iyice alıyoruz.Yağları kaşık yardımı ile birbirine yapıştırarak kalan bulanık suyunu döküyoruz.
Sıra tereyağımızı yıkamaya geldi.Yine biraz buzlu su ekleyerek kaşıkla alt üst ederek,iyice karıştırarak yıkama yı bir kaç kez tekrarlıyoruz.Ne zaman yıkama suyumuz temiz ve su renginde oluyor o zaman yıkama tamamdır.
Ve tereyağımız kullanıma hazır.Eğer kahvaltıda veya tatlı pasta da kullanmayacaksanız tuzlayıp bir kutuya boşaltıyoruz.
500 grlık bir çokokrem kutusu dolusu kaymaktan tam dolu olmayan tereyağımız çıkıyor.
Afiyet şifa olsun....

Sevgilerimle :)

Hiç yorum yok: