22 Temmuz 2013 Pazartesi

Hamzanın Dil Gelişimi Macerası :) HAMZACA




En son hamza ile ilgili paylaşımımda doktora götürdüğümüzü,Kendini ifade etmesi yeterli,çok ısrar etmeyin demişti,Kulak burun boğaz uzmanı ise dil altı gergisi var onu açmalıyız ama yinede konuşmayabilir demişti....Her ne kadar eskiye göre kelime sayımız artsada hala sıkıntılıydık.

1.Yaşta söyleyebildikleri:
 Baba,Dede,Mama(2009)

2.Yaşta söyleyebildikleri:
Baba,Dede,Mama,Ve(ver),De(gel),Dit(git) (2010)

3.Yaşta söyleyebildikleri(2011 kasım)
Anne,Baba,
Dede,Mama
Meme,Popo,
Dey(gel),Av(al)
Duuu(dur),Ey(el)
Bum bum(araba)
Hüp(su ve süt)
Biii(abi ve abla)
Piii(pil)Bibi(pipi)
Mum(muz ve mum anlamında)
Pağk(park),Pağa(para)
Deh deh(at)
moooo(i,nek)
Me me(Koyun)
HAv hav(köpek)
minav(kedi)
gek gak(kuş)
Bebe(bebek)
Beee( ebe,aneanne,babaanne)
Eyde(nerede)
oğda(orada)
Booo(yok)
Dadı(dayı)

Abisi ile iletişim ve oyunlarda sıkıntı yaşıyorduk,komşu çocukları ile iletişim kurup kendini ifade edemiyordu.ve sürekli mızmız sürekli bi ağlama hali komşulara bile gitmek istemiyordum artık.Davut doğduktan sonra yine ilgilenmeye devam ettik...Birebir ilgi zamanını arttırdık,şarkılar,oyunlar ama o yinede mimik,el-kol hareketleri ile anlatmaya devam ediyordu.Kelimeleri telaffuz etmeye çabalamıyor bile...Sonra ortaköyde ana sınıfı öğretmeni ile sohbet etme imkanım oldu.Hocahanım ısrar etmeyin,ısrar dahada kötüye sürükler(ters etki) dedi....Sonrasında biz ısrarı bıraktık normal yaşantımıza devam ettik.

    Israrı bırakalı 1 ay oldu, Bahar mevsimi Davut 4 aylık güneşi görüp attık kendimizi dışarı .yusuf önde hamza arkada kovalama en arkada biz (bebek arabası,ben ve davut)Hamza koşturmadan yorulmuş yanımda yürümeye karar vermiş.Birlikte yürümeye devam ediyoruz.davut'tan agular çıkıyor seviyor dışarda gezmeyi.Eğilip bakıyoruz gülüyor heyecanlanıyor davut,bende gülüp bıdık bebek sen sevdin mi gezmeyi diyorum.
Hamza(bir tebessüm bir kendinden emin eda ile):Bıııdıkkkk Bebekkkk diyor.Bende bir sevinç aylardır ilk yeni kelimemiz.Durup durup bıııdıkkk bebekkk diye telaffuza devam ediyor hamza.Bizde ısrar yok evet annem bıdık bebek diyorum.Sonrasında 3 gün bebekkkkk,bebekkkk geziyor evde söyleyebildiği için seviniyor,hevesleniyor,Daha sonrasında 3 gün düdükkkk kelimesi dilinde(k harfleri bastıra bastıra çıkıyor) Sonrasında bizim kullandığımız kelimelerde kolayına geleni söyleyebildiğince söylemeye çalışıyor.ben annem bak böyle söylersen daha iyi olur diyorum,bazıları oluyor çoğu kelime yarım yamalak çıkıyor.Bu bile bizim için çok büyük bir gelişme memnunuz.....

14 Mart 2012
 Bıdıkkkk bebekkkk - Dudukkkkk(düdük) - Doh doh(Davut) -Kağ(kar) -Op(top) -Com com(canım canım)

Bu arada kelime hazinemiz artıyor özellikle tek heceli kelimeler bir hayli artışta :) söylediği hel yeni harf her kelime not alınıyor bu arada sevinçle...
26Nisan 2012
Bak - Yak - Yok - Tok - Tak - Çok - Çak - tek - Kak(kalk) - pop(top) - İn - Bin - Dön - Çiş
Bok(yok) - Bez - Cam - Yan(lambaya) - Ben - Çık - Saç - İp - Cop(çöp) - Kes - Evvv(ev)
Ay(al) - Vey(ver) - Çayş(çay) - Cöcü(öcü) - Vay(var) - Dit(git) - Dedemm - Amca - Ağba(araba)

Hamzanın kurabildiği her kelimede kendine güveni gelmeye başladı.....
17 Mayıs 2012
Bağdak - Cocuk - Yookkk  - Papatya - Papan(papağan) - Anaaa(şaşırdığında) - Abooo(şaşırdığında)

18 mayıs 2012
Ağaç - Ayda(arda) - Piy(pil) - Mum - Aş(az) - Fiy(fil) - Bay(bal) - Büyük - Dudak - Düdük
 So(su) - Sot(süt) - Dön - Tut - Öyt(örtmek) - Çam - Çöp - Annemm - Babamm - Aaannanne - Babannem - Yuca(yusuf) - hamca(hamza) - Çişim - Yuca Dedem(yusuf dedem) - Deys(ders)

Kelimeler artışta ama cümle yok hala...El kol mimik ve kelimelerle kendini ifade ediyor şu an

4 Haziran 2012
Cıp cıp(banyo yapmak) - Ben - Aç - Hoğtum(horton Çizgi filmi) - Benne(bende) - Eykek
Fiy oncak(oyuncak fil) - Ayovv(alo) - Daş(taş) - Tut - Zoy(zor) - Şot(şort) - Bebişşş

Veee ilk cümlemiz : Ben eykek cocuk

Not:Bu konuyu bloga eklemem 2 günümü aldı.Zaman buldukça notları düzenleyip yazdım.Çok şükür bu gün tamamladım.Geri kalan maceramız en kısa zamanda sizlerle :)

2 yorum:

marifet ellerimizde dedi ki...

CANIM HARIKASINIZ BU ARADA BENIM BLOGDA TAM SENLIK SEYLER VAR BAKARMISIN:)SEVGILER..

Unknown dedi ki...

Merhaba çok teşekkür ederiz canım :) baktım bile :)