14 Eylül 2010 Salı

Yeni Oyun Hamuru Yaptık




Yine ben... Yine ben geldim....uzunnn aralardan,gezmelerden tatillerden ve bayramlardan sonra yine sizlerleyim :)Bizi izlemeye devam edin arkadaşlar.Birikmiş bir yığın resim ve konu ile yüzüm kızararak affınıza sığınıyorum.en kısa zamanda telafi etme temennisi ile.ev yapımı oyun hamuru konumuzu da güncellemiş olalım bu arada....
Sanırım 2 yıl'dır bu tarifi kullanıyorum ve çok ta memnunum.Çok ufak bir kaç arttırma ile tarifimi tekrar vereceğim ....Azzz sonraaa sizlerle.Bu günde böyle bi reklam havasındayım sanki...Valla yorum yazmazsanız darılırım.fırsat bulamadığımdan konularda birikti.ama yazmayı paylaşmayı özlemişim gerçekten :) Ha bu arada bu yeni hamurlarımız yusufumun ana sınıfı için.

Oğlum büyüdü de anasınıfına gidiyor.referandum dolayısı ile bir gün geç başladık.bu sabah ilk kez okula gittik birlikte.Her sabah uyanmayan çocuk okul hevesi ile bir seslenişte uyandı.apar topar giyinip ben hazırım dedi :)okula gittik,birlikte kaldık tabi bir süre.ama alışkın sanki hiç sıkıntı çıkarmadı.ailecek anasınıfı yolları ve sınıflarını doldurduk :)hamzada bırakacak kimsemiz olmadığı için bizimle birlikte okuldaydı.hamzacık bile sınıftan bir hayli memnun kaldı.Sınıfta anneler ve çocuklarla tanışma kaynaşma bolcada oyuncak dağıtmaca ile zaman geçirdik.Ama yusufa yetmememiş akşam babasına okula gittik ama ben çok eğlenemeden geldik diyor.zaman bile yetmemiş oğluma :)Hamza bile o kadar oyuncağı görünce abisiyle didişmeyi bile düşünmedi :))evde bir hayli oyuncak kavgaları ve mızmızlıklarına şahit oluyoruz gün içerisinde.bazen karışmak gerekiyor bazende kendi aralarında hallediyorlar.Çoğunlukla abi galip hamza ise ağlayan,gücü yetmeyen taraf oluyor....




MALZEMELERİMİZ:
1 ÇAY BARDAĞI+2 YEMEK KAŞIĞI UN,1 ÇAY BARDAĞI SU,1 TATLI KAŞIĞI SIVI YAĞ,1 TATLI KAŞIĞI TARTAR KREMİ(ATTARDAN TEMİN EDİLEBİLİR)1/2 ÇAY BARDAĞI TUZ,ÇAY KAŞIĞINI UCU İLE GIDA BOYASI

YAPILIŞI.GIDA BOYASI HARİÇ DİĞER MALZEMELERİ TENCEREYE KOYUP İYİCE KARIŞTIRIYORUZ.oCAĞA KOYMADAN ÖNCE AZ MİKTAR BOYA EKLEYİP HAMURUMUZUN RENGİNİ AYARLAYALIM(MESELA AÇIK PEMBE HAMUR YAPMAK İÇİN KIRMIZI BOYADAN ÇOK AZ KOYDUM)RENGİNİ AYARLADIKTAN SONRA OCAĞA KOYUP SÜREKLİ KARIŞTIRARAK PİŞİRELİM.ZATEN ÇOK KISA ZAMANDA KOYULAŞIP SERTLEŞİYOR.kAŞIĞIMIZLA BASTIRARAK İYİCE ÖZLEŞMESİNİ SAĞLIYORUZ.OCAĞIMIZI KAPATIP HAMURU ELLE YOĞURUYORUZ.ELİMİZİ YAKMAYACAK SICAKLIKTA.TEZGAHIMIZIN ÜZERİNDE DE YOĞURMAYA DEVAM EDEBİLİRİZ.İYİCE SOĞUDUKTAN SONRA KAPAKLI KUTU YADA POŞETLERDE MUHAFAZA EDELİM.AÇIKTA KALMADIĞI SÜRECE ÇOK UZUN SÜRE DAYANABİLİYOR.

İLK HAMUR TARİFİMİZ İÇİN BURDAN BAKABİLİRSİNİZ.BİRAZ UNU ARTTIRDIK.DAHA GÜZEL KIVAMLI BİR HAMUR OLDU.


KUTULARIMIZ BİTİNCE KALAN HAMURLARIMIZI SİTREÇ FİLMLE GÜZELCE SARDIK.BUZ DOLABINDA MUHAFAZA ETMEK ÜZERE KALDIRDIK.BU SEFER ELDE ETTİĞİMİZ HAMUR RENKLERİMİZ BENİM ÇOK HOŞUMA GİTTİ.SİZCE NASIL OLMUŞ ARKADAŞLAR....SEVGİYLE KALIN... MUTLU KALIN....GÜL YÜZÜNÜZDEN GÜLÜCÜKLER EKSİK OLMASIN :) yuucel_19

2 yorum:

Hilal dedi ki...

çok güzel olmuş canım yaa hemen not alıyorum, bayıldım

yusufca dedi ki...

bende yorumun için teşekkür ederim.