6 Aralık 2011 Salı

Hayvanlı Tatlı Kurabiye



Malzemeler:
250 gr tuzsuz tereyağ,
1Su bardağı pudra şekeri,
1 su Bardağı hindistan cevizi,
1 yumurta,
2 Yemek kaşığı mısır nişastası,
1/2 paket(yarısı)kabartma tozu,
1 tatlı kaşığı sıvı yağ,
Aldığı kadar un,

Yapılışı:
Geniş bir kaba tereyağımızı koyalım,ılık odada yumuşamasını bekleyelim.Un hariç tüm malzemelerimizi kabımıza ekleyelim azar azar un ekleyerek yumuşak bir hamur hazırlayalım.4-5 parçaya bölelim.her bir parçayı yarım santim kalınlıkta açalım.Biz hayvan kalıplarımızla şekil verdik.Biz diyorum çünkü hamza ve yusufla kurabiye yaptık.yerler tezgah ve benim bıdıklar una bulandılar...Onları yatırdıktan sonrada kurabiyelerimizi pişirdim.ısınmış 170 derece fırında pişirdim.Çok leziz oldular bıdıkların eli değdi ondanmıdır nedir,pek kurabiye sevmeyen eşim bile çokça kurabiye yedi :)
Sanırım en kısa zamanda tekrar başka şekilllerde kurabiye yapacağım.Ben doğum dan sonra ikram için yapmıştım ama bitmek üzere.O yüzden yeniden ve bolca yapmak lazım :)
Afiyet şifa olsun sevgilerimle :)

Hiç yorum yok: