20 Kasım 2013 Çarşamba

Hamzaca Dİl Gelişimi -4


Haftalardır eklenmeyi bekleyen Hamzanın arşivlik dil gelişimi ve çalışmaları :)Bundan tam 1 yıl önce zaman ne de çabuk geçiyor,yoğun bi tempo ile dil çalışmalarına devam ettik sonucunu da aldık Allaha şükürler olsun.

Kasım ayında rehberlik araştırmadan dil terepisti raporumuz ve kaynaştırma raporumuz çıktı,yani hamzanın haftada 2 kez dil terapisti ile çalışmalar yapması ve kreşe gitmesi gerekiyordu.Ama Çorumda dil terapisti olmadığı için haftada 2 kez Ankaraya gitmemiz gerekiyordu.Biz zaten tedaviye başladığımızda faydası olacaktır raporunuz çıkana kadar kreşe başlayacak süzü üzerine kreşe başlamıştık vede çocuk gelişim uzmanı ile çalışmalar yapmaya başlamıştık. Raporumuz çıktıktan sonra çocuk psikiyatrı izinde olduğu için onun dönmesini bekledik ve çalışmalara yine devam ettik.

Çocuk gelişim uzmanımız hamza çok iyi bi gelişme gösteriyor doktor hanım bi görsün sonrasında gerekli görürse Ankaraya gitmeye başlarsınız dedi,Bizde bekledik.Doktor döndükten sonra sabah 6 da gidip sıramızı aldık.Ve doktor hanım ''Hamza 2,5 ay gibi kısa bir sürede çok büyük bir gelişme göstermiş.Bence Ankaraya dil terapistine gitmeye gerek yok.Bu şekilde derya hanımla çalışmalara devam edeceksiniz ve Kreşede gidecek dedi...

Biz bu duruma hem hamzanın gelişiminden dolayı hemde Ankaraya gitme ayrıca kreş olayı maddi olarak bizi çok aşacaktı o yüzden mutlu olduk. Artık kelimeler değil Cümleler kuruyoruz arada mimiklerde eşlik ediyor ama çok güzel,Şükürler olsun....

19 Kasım 2012

-Banada mantı bıyakın yaaa.Bende mantı sev(seviyorum)Babaaa yeme,bak biz hiç ye(yemiyoruz)Bizi de bekye(Hızlı yeme bekle).

-Babam şude(sude)Bana vuydu,bende ayadım(ağladım)Oyda heykes(herkes)var babam.benim okunda heykes vay,onlay benim akadaş(arkadaşım)

21 Kasım 2012 -Anne ben hemen öyendim(öğrendim),Şimdi senden öyendim,Bak böyye giy(giydim)(çorap giymeyi öğrendim)

27 Kasım 2012
-Annemm ben şizi çok özyedim(özledim)Siz evde yok(yoktunuz)Ben üzül(üzüldüm)Dabudu(davudu),seni çok özyedim,babamı da özyedim(Davut ishal ve kusmanadan hastalanıp hastenede kaldığımız zaman)

-Annem abim yok Babannem git(gitti)(kısa bi süre bekleyip gülüyo)Yok yok ben sana şaka yap(yaptım)abim bizim ev(evde)babannem git(kafasını sallıyor gitmedi)

28 Kasım 2012 -Anne benim muştafa amcam vay(anlamıyorum kimden bahsediyor)
-Nerde annem?
-Buyda.
-Burda nerde oğlum?
-Buyda annecim,
-Tamam da oğlum burda nerde anlamadım?
-Bicim evde,buyda,çoyumda(çorumda)
-Tamamm hatırladım,dayının arkadaşı vardı,bize gelmişlerdi,onu mu söylüyorsun?
-Evet onu söyyedim ben,o benim amcam mustafa,dayımın akadaşı(arkadaşı)

12 Aralık 2012
Annecim - Babacım - Abicim - Hayacım(hala) - -Öyetmenim aycu(arzu)

-Ben Hamca Yücel,Ben büyüdüm abi oldum,dabudun abici oydum.

28 Aralık 2012
Kütüphanedeyiz(orda çalışan personel)Hamza hiç tanımıyor ve daha önce hiç konuşmamıştı....
-Annecim o amca benim amcam,onun adı ne?
-Bilmiyorum oğlum,gidip kendisine sorsana(koşup adamın yanına gidiyor)
-Amca senin adın ne?
-Yaşar ya senin adın ne?
-Benim adım hamca yücel Koşup yanıma geri geliyor.
-Anne Bicim okunda(okulda)yaşay bayan(baran)vay,amcamın adı da yaşaymış,o benim amcam,ben onu çok sevdim. Sonra koşup adamın yanına gidiyor.
-Amcaa bicim okunda da Yaşay bayan vay...

29 Aralık 2012
-Acaba geldimi o?Babacım geldi mi?Kimse geldi mi?(Evde tıkırtı duyduğunda kapı mı vuruldu)

-Babacım bunun tadı bay(bal)gibiymiş(şeker yiyor)

-Ben uçacaktım yav,denedim denedim düştüm yav(salonun perdesinden tutunup koşuyor,perde geri çekincede düşüyor,uçmaya çalışıyormuş)

-Ben yayış(yarış)ayaba yapcaktım,önce babamın yayış ayaba yapcaktım(resim yapıyor)

5 Ocak 2013
-Annecim bana kayagöz ay(al)

-Hamza hadi annecim çalışmamızı yapalım(dil çalışması)
-Hayıy yapmayalım
-Ama oğlum bu gün çalışmamızı yapmadık,çalışmamız gerekiyor.
-Hayıy anne çalışmayalım
-Oley bu çalışma çok güzel,hadi çalışalım
-Çalışmayalım...
bekliyorum hala istemiyor tekrar deniyorum gaza getirmeye çalışıyorum
-Hadi bakalım hazırmısın
-.............
-Hadi oğlum başlıyoruz artık
-Hayıy hayıy ben hazıy değilim daha..
(Yinede hazır olmadı istemedi çalışmak,Bende kayısıyı çok sever yavrum kayısıdan küçük küpler hazırladım.
-hamza bak burda ne var çalışma yaparken yiyelim mi?
-Oleyyy....

12 Mart 2013
Kapene(kanepe) - Sıfın(sınıf) - Fısır(sıfır) - Porkatal(portakal) -Anne ben çok öksüydüm(öksürdüm)


16 Nisan 2013
Sofrada bi o kadar aksi yemeğini yemiyor,Herkes yemeğini yedi kalktı bende kalan biber dolmasını tabağa alıp lokma lokma hazırlıyorum(hamza kolay yesin diye)
Hiç te memnun olmayan bir tavırla
-Anne yaaa biberi bitirmede bende yiyim,bak bana kalmadı :)
-Oğlum bende sen kolay ye diye sana hazırlamıştım.
Bir sevinçle oturup bitiriyor yemeğini

17 Nisan 2013
Bi çığlık -Yaaa oyunu mu bozmasınlar(yusuf ve davuttan bahsediyor) -Oğlum bak bir sürü lego var hepinize yeter paylaşın güzelce oynayın hadi -zaten oyunumu bozuyoylay,bozmasınlayda yahatça oynayım bende....

6 Haziran 2013
Hıkkıdık(hıçkırık) - Bıcık(cıvık) -Cık cık cık anlatıyom anlatıyom anlamıyonuz.
Hamzacık Çocuk gelişim uzmanı eşliğinde Mart 2013'e kadar devam etti ve çalışmalarımızı bitirdik.Çok şükür yorucu ama karşılığı güzel olan bi tempo idi.Şu an nasıl mı :) çok geveze susturmak mümkün değil.Eşime hamza artık sus diyeceğimiz hiç aklıma gelmez di diyorum.

Bu sene de mahallemizin ana sınıfına gidiyor .Hatta bu sabah geçen bi konuşmamızı da sizinle paylaşayım....
-Hamza hadi annecim bak öğretmenin geç kalmayın dedi acele etde kıyafetini giy
- Anne hızlıca giyinmemi istiyorsan sen bana yardım etmelisin :)

İşte böyle hazır cevap olduk :) Bu günlük te bu kadar dostlar sevgilerimle :)

Hiç yorum yok: