5 Aralık 2013 Perşembe

Kakaolu Kek


 Bir yandan arşivleri eklemek bir yandan yine birikmesi bitmiyor bu tarifler,konularBu günkü tarifimiz yeni dün akşamdan yapılmış şu saatlerde ise 5-6 dilimi kalmış nefis bir kek özellikle bitter sevenler için bitter tadında az şekerli bir tarif.Ben bitter sevmiyor olmama rağmen 3-4 dilim yedim....Bizizm çocuklar ise pasta kek,poğaça fark etmez yeterki olsun severek ve koca bir mutlulukla yiyorlar...
Malzemeler:
3 Yumurta,
1 Su bardağı toz şeker,
yarım bardaktan fazla(1 bardaktan az bardağın 100 de 75 şi ne oluyorsa),
1 Su bardağı süt,
1 kabartma tozu,
2,5- 3 yemek kaşığı kakao(ben kayışoğlu'nun pakatlenmiş kakaosunu kullanıyorum koyu renk oluyor ama normal paket ise 1 paket az gelir)
3 bardaktan 2 parmak eksik un.



Yapılışı:
Yumurta ve şekeri 5-6 dk boyunca yüksek ayarda çırpalım(motoru kuvvetli bir mikser olmalı)Sıvıyağ süt kakaosu eklenip kısa bir süre daha çırpalım.Kabartma tozu ve unu eleyerek azar azar ekleyelim tahta kaşıkla yavaşca birbirine yedirelim.Yağlanmış tepsi veya kalıba boşaltalım(ben kelepçeli dilim kek kalıbını kullandım)
170 derece ısıtılmış fırında içini çekene kadar pişirelim.İlk yarım saat hiç fırını açmıyoruz(merak etmeyin 170 derecede kekimiz 1 saat bile fırında kalsa yanmaz).yarım saatin sonunda kürdan batırıp pişmişmi kontrol edelim.pişince fırından çıkaralım(kalıptan sıcak daha kolay çıkıyor)

Kekimi sıcakken tepsiye dikkatlice boşalttım soğuyunca da tepsiyi büyük bir poşete koydum bu sayede de kurumamış ve taze kalmış oluyor.hemen tüketmezseniz dilimleyip kapaklı kutularda muhafaza edebilirsiniz..
Afiyet  şifa olsun

Hiç yorum yok: