15 Aralık 2008 Pazartesi

BU BAYRAMDA GELEMEDIM ANNE


Yine yağmurlu bir bayram sabahı
Bulutlar sanemi ağlıyor Anne
Neden gündüzlerim böyle karanlık
İçime hüzünler yağıyor Anne
Kaç bayram geçti öpemedim elini
Sevdiğin çiçekleri getiremedim
Kurudu menekşelerin, büyütemedim Anne
Büyütemedim hasretinden gayri hiç bir sancıyı
Acıyı dindiremedim Anne, ateşi söndüremedim
Bu bayramda gelemedim...

Bu bayram da gelemedim, öpemedim elini
Oysa ellerin her şeyimdi, ekmeğimdi ellerin
Bilsen nasıl özledim hüzün rengi gözlerini
Seni özledim Anne, sesinin nefesini
Sabahları reçel sürmeni ekmeğime, çayımı demlemeni
"Üşüdün mü, hasta mısın" demeni özledim Anne
Pencerede beklemeni
Coşku dolu bir bayram sabahı gülerek kapıyı açmanı
Sarıp sarmalamanı özledim Anne
Kızmaların ardından bağışlayan yanlarını
Affetmeni özledim Anne
Affet beni, bu bayramda gelemedim…

Yine yağmurlu bir bayram sabahı
Simdi senden çok uzaktayım
Gözyaşlarım söndürmüyor hasreti
Yanmaktayım Anne kanamaktayım
Dört yanım karanlık, dört yanım duvar
Sonradan kormuş ayrılık, yeni anlamaktayım
Bu bayramda gelemedim Anne, çok uzaktayım…

Bu bayramda gelemedim, öpemedim elini
Yüzüne yüz süremedim
Ciğerler dolusu kokunu çekemedim içime
Sensizlik türküsü dolandı dilime
Söyleyemedim Anne söyleyemedim
Anam, Anam, Anam diyemedim
Ah Anne ah, öyle özledim ki
Sızlar burnumun direği bilemezsin
Bilemezsin Anne göremezsin
Anasızlık en büyük yalnızlıkmış
Soğuk duvarlar ardında ağlamalarımsın
Dert ortağımsın yanımda olamasan da
Bitmeyen bir hasret, dinmeyen bir sızısın içimde
Bilsen nasıl özledim…

Hasta yatağımda sıcak çorbanı özledim Anne
Başucumda ilaç olmanı
Ateşime bakmanı özledim
Battaniyelere sarmanı
Her şey bir tarafa dualarını özledim dualarını
Sen Anasın Anne ağlarsın, beni anlarsın
Hakkını helal et
Bu bayramda gelemedim…

Hiç yorum yok: